مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در حوزه‌های مختلف به صورت مادی و معنوی شد.
کد خبر: ۱۷۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 29 January 2016

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان خواستار بهره‌گیری از ظرفیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در حوزه‌های مختلف به صورت مادی و معنوی شد.

به گزارش فارس، عاطفه زارعی  در جلسه شورای اداری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد:برنامه‌های امسال از رشد صد در صدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

ویضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای برپایی برنامه‌های گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در کتابخانه‌های عمومی استان مفید، متنوع و پرمحتواست.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدانگفت: در کنار رشد دو برابری تعداد برنامه‌های امسال نسبت به سال گذشته، باید با بهره‌گیری از تجربیات موفق سال‌های گذشته و ترکیب آن با خلاقیت و ابتکار عمل، برنامه‌های امسال شاخص‌تر و متمایزتر برگزار شوند.

وی با اشاره به لزوم پویایی و تحرک فرهنگی بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی در ارائه خدمات اظهار کرد: کتابخانه‎های استان از کتابداران توانمند و متخصص بهره‌مند است که باید با عزم و اراده محکم به صورت هدفمند با اجرای طرح‌های مقتضی و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های فرهنگی در راستای جذب و هدایت جامعه محلی کتابخانه‌ها کوشا باشند.

زارعی در ادامه به همایش شهرداران همدان اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان مبنی بر پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها، از رؤسای ادارات شهرستان‌ها خواستاریم تا پیگیر تحقق مطالبات کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها باشند.

وی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در حوزه‌های مختلف به صورت مادی و معنوی شد و بیان کرد: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان از موفق‌ترین انجمن‌های سطح کشور است به گونه‌ای که مورد توجه و سؤال دیگر استان‌ها در مورد علل موفقیت در انجام برنامه‌های خیرساز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر رسیدگی و بررسی مستمر معاونین، رؤسای ادارات کتابخانه‌ها و کارشناسان ستادی در امور جاری کتابخانه‌ها تأکید کرد: باید ارزیابی مستمر و مداوم از کارکرد خود داشته باشیم و با تقویت و توسعه نقاط قوت در اصلاح و بهبود نقاط ضعف ممارست کنیم.

وی گفت: رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها باید با برنامه‎ریزی لازم به صورت هدفمند در راستای کسب مجوز و حمایت‌های انجمن شهرستان در راستای تحقق اهداف و نیازهای کتابخانه‌های عمومی استان تلاش کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار