مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: دستگاه های اداری بر اساس مصوبه جلسه قبل باید یک درصد از بودجه خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند
خدمتگزار: خراسان جنوبی شخصیت های بزرگی علمی زیادی را دارد که در قید حیات هستند و باید یاد این شخصیت های گرانبها را گرامی بداریم/ تصميمات و مصوبات شوراي آموزش و پرورش بايد مستند و دارای سازوكار اجرايي باشد تا بعداز تصويب حتماً به مرحله اجرا برسد
کد خبر: ۱۷۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 29 January 2016

ü لامعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: طنین انداز شدن زنگ انقلاب هم زمان با سالروز ورود امام(ره) به میهن، برگزاری مسابقات مقاله نویسی، جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری همایش استانی فصل حضور و حضور دانش آموزان و فرهنگیان استان در راهپیمایی 22 بهمن از جمله برنامه های دهه فجر به شمار می رود

ü کرباسچی عضو شورا: خانه معلم بیرجند با بیش از 40 سال قدمت نیازمند بازسازی است

ü جعفری معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی: در حوزه سوادآموزی توفیقات بسیاری کسب کرده‌ای و در آموزش اتباع افغانی رتبه دوم را کسب کرده‌ایم

استاندار خراسان جنوبی، آموزش و پرورش را متعلق به همه نسل ها و اقشار جامعه دانست وتصريح كرد: تمامي دستگاه هاي اجرايي بايد اين مجموعه را در رسيدن به اهداف سازماني و مورد نظر ياري كنند چرا كه در غير اين صورت نمي توان در بخش هاي مختلف به توفيقات مورد انتظار دست يافت.

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار، در هشتمین نشست آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر، به برگزاری همایش ملی آموزش ابتدایی در بیرجند اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش کاری بزرگ و ارزنده بود و ظرفیت و پتانسیل استان را در برگزاری همایش های ملی در استان نمایان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این همایش رئیس جمهور نیز پیامی را در خصوص همایش صادر کردند.

استاندار خراسان جنوبی به ارسال هزارو735 مقاله به این همایش اشاره کرد و افزود: این تعداد مقاله بسیار قابل توجه است و مقالات پذیرفته شده در این همایش نیز نباید تنها در قفسه کتابخانه ها قرار گیرد بلکه باید در آموزش و پرورش استان و کشور مورد استفاده قرار گیرد.

خدمتگزار اظهار امیدواری کرد سایر دستگاه های اجرایی نیز در برگزاری همایش های ملی در استان پیش قدم باشند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی شخصیت های بزرگی علمی زیادی را دارد که در قید حیات هستند و باید یاد این شخصیت های گرانبها را گرامی بداریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کلنگ زنی مدرسه ای جدید در همایش ملی آموزش ابتدایی در بیرجند، افزود: سازمان نوسازی مدارس قول راه اندازی این مدرسه برای سال تحصیلی آینده را داده و باید تمام تلاش خود را برای تاسیس این مدرسه تا سال آینده به کار گیریم و در صورت امکان استاندای نیز برای تحقق این مهم کمک می کند.

خدمتگزار در بخش ديگري از سخنان خود به تصميمات و مصوبات شوراي آموزش و پرورش اشاره كرد وخاطر نشان ساخت: مصوباتي كه در اين شورا به تصويب مي رسد بايد مستند بوده و سازوكار اجرايي آن از قبل مشخص و كارشناسي شده باشد تا بعداز تصويب در اين شورا حتماً به مرحله اجرا رسيده و اجرايي شوند.

وی ، تصريح كرد: تصميماتي كه در اين شورا مورد تصويب قرار مي گيرد بايد متناسب با نيازها، شرايط و اقتضائات استاني بوده و منطبق بر آنها تنظيم شده و به شورا ارائه شود.

نیازمند همدلی و همکاری مسئولین هستیم

در ادامه این جلسه عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز به برگزاری همایش ملی آموزش ابتدایی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: هزارو735 مقاله به این همایش ارسال شد که از این تعداد 438 مقاله پذیرفته شد و هزارو400 نفر در همایش شرکت کردند.

وی اظهارکرد: این همایش با همدلی و همکاری بسیاری از مسئولان برگزار شد و برگزاری همایش های بعدی نیازمند همدلی و همکاری مسئولین است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه قبلی نشست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: هیئت امنایی شدن پژوهشرای دانش‌آموزی استان از جمله این مصوبات بود که در این راستا اداره کل آموزش و پرورش با ارسال نامه هایی به شهرستان های استان از بخشداران و فرمانداران برای تحقق این امر دعوت کرد.

لامعی ادامه داد: دستگاه های اداری بر اساس مصوبه جلسه قبل باید یک درصد از بودجه خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند که اداره کل نوسازی مدارس نامه هایی را به دستگاه های اجرایی ارسال کرد و ادارات کل استان برای انجام این امر اعلام آمادگی کردند.

وی اظهارکرد: طرح بازسازی خانه معلم از طرح هایی است که باید به آن پرداخته شود و در این زمینه قول هایی از طرف وزارت خانه داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به طنین انداز شدن زنگ انقلاب هم زمان با سالروز ورود امام(ره) به میهن خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات انشا و مقاله نویسی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری همایش استانی فصل حضور و حضور پرشور دانش آموزان و فرهنگیان استان در راهپیمایی 22 بهمن را از جمله مهم ترین این برنامه ها به شمار می رود .

خانه معلم بیرجند با بیش از 40 سال قدمت نیازمند بازسازی است

کرباسچی از دیگر اعضای این شورا در خصوص طرح بازسازی خانه معلم گفت: خانه معلم بیرجند با بیش از 40 سال قدمت نیاز به بازسازی دارد و آموزش و پرورش به دلیل فقدان مالی نیازمند مشارکت صندوق ذخیره فرهنگیان است و این صندوق اعلام همکاری کرده است.

وی ادامه داد: این طرح باید در مساحت 10 هزار متر مربع در 8 طبقه با مبلغ 12 میلیارد تومان راه اندازی شود.

رتبه دوم در آموزش اتباع افغانی

فرشید جعفری، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در ادامه جلسه گفت: در حوزه سوادآموزی توفیقات بسیاری را کسب کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی علی رغم اینکه تعداد بیسوادهای کمی را دارد، گفت: رتبه های قابل قبول و قابل دفاعی را در 83 درصد حجم ابلاغی خود عملیاتی کرده‌ایم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در بحث آموزش اتباع افغانی نیز رتبه دوم را کسب کرده‌ایم.

جعفری با اشاره به تولید 7 فیلم کوتاه توسط آموزش و پرورش استان، گفت: این یکی از توفیقاتی است که امسال شامل حال آموزش و پرورش استان شده و تولید این فیلم ها به طور کامل در استان انجام شده است و در شبکه خاوران نیز پخش خواهد شد.

وی از جذب بیش از 50 درصد اولیا برای تحصیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر بسیار حائر اهمیت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار