مدیر مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: در هر ساعت بیش از ۲۰۰۰ خودرو از هسته مرکزی شهر قم عبور می‌کند که این مقدار تردد بیش از ظرفیت معابر موجود در این مناطق است.
کد خبر: ۱۷۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 29 January 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از شهرداری قم، محمدحسین دهناد گفت: بر اساس آمارهایی که از تردد شمارها استخراج نموده‌ایم در هر ساعت بیش از ۲۰۰۰ خودروی تاکسی و شخصی از هسته مرکزی شهر یعنی حرم مطهر و بازار قم عبور می‌کنند که این مقدار تردد بیش از ظرفیت معابر موجود در آن منطقه است و سبب ایجاد ترافیک و بی‌نظمی می‌شود.

 وی افزود: شورای ترافیک برای حل این مشکل طی مصوبه‌ای با مشخص نمودن محدوده طرح ترافیک محدودیت‌هایی برای تردد ماشین‌های شخصی ایجاد نموده تا گامی در راستای کاهش آلودگی هوا و کم کردن حجم ترافیک برداشته شود.

 مدیر مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم با اشاره به محدوده‌های طرح ترافیک گفت: تقاطع بلوار عمار یاسر و طالقانی تا چهارراه بازار، خیابان ۱۹ دی تا چهارراه بازار، خیابان ارم، بلوار بهار و خیابان انقلاب تا تقاطع عمار یاسر معابری هستند که در این طرح تعریف شده است.

 وی ادامه داد: ۹ دروازه برای کنترل این محدوده‌ها نصب شده و یک سری دوربین‌های پلاک‌خوان به صورت ۲۴ ساعته زمان ورود خودروها به آن محدوده‌ها را ثبت می‌کند.

 دهناد فروش مجوز عبور از محدوده‌های طرح ترافیک را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان نیاز ضروری به تردد در این محدوده‌ها دارند مجوزهایی برای تردد وسایل نقلیه شخصی صادر خواهند شد که این مجوزها در قالب کارت ارائه می‌شوند.

 وی افزود: از نیمه دوم بهمن متقاضیان مجوز می‌توانند از طریق سایت مرکز مدیریت هوشمند ترافیک قم برای ثبت نام و اخذ مجوز اقدام کنند.

 مدیر مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم با اشاره به قیمت این مجوزها ابراز کرد: براساس مصوبه شورای شهر مجوزهای سالانه با قیمت ۷۲۰ هزار تومان، مجوزهای فصلی ۲۵۰ هزار تومان، مجوزهای ماهانه ۹۵ هزار تومان و مجوزهای روزانه ۱۰ هزار تومان ارائه می‌شوند.

 وی تأکید کرد: خودروهایی که متقاضی دریافت مجوز سالانه هستند باید برگه معاینه فنی داشته باشند.

 دهناد، تخفیف‌های ویژه ساکنان محدوده طرح ترافیک را مورد توجه قرار داد و گفت: ساکنان اطراف هسته مرکزی شهر از تخفیف ۷۰ درصدی و ساکنان مرزهای محدوده این طرح از تخفیف ۸۵ درصدی مجوزها بهره‌مند می‌شوند همچنین برای شاغلان نهادهای دینی نیز تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار