دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه با بیان اینکه نصب دوربین‌های هوشمند در شهر کرمانشاه بر رفتار ترافیکی شهروندان تأثیرات مثبتی داشته است، از رایزنی برای اجرای سیستم‌های هوشمند ترافیکی در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 30 January 2016
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه با بیان اینکه نصب دوربین‌های هوشمند در شهر کرمانشاه بر رفتار ترافیکی شهروندان تأثیرات مثبتی داشته است، از رایزنی برای اجرای سیستم‌های هوشمند ترافیکی در این شهر خبر داد.

محسن زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: در عصر حاضر دیگر مدیریت ترافیک شهرها توسط نیروی انسانی به تنهایی مقدور نیست و در قانون نیز بر اجرای سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک برای این موضوع تصریح شده است.

وی با بیان اینکه موضوع کنترل ترافیک با استفاده از سامانه هوشمند طی دو تا سه سال اخیر در شهر کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: طی این مدت اعتباراتی نیز برای این موضوع اختصاص داده شده و سیستم‌های هوشمند نیز نصب و در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه با اشاره به بالا بودن هزینه‌های مورد نیاز برای این موضوع خاطرنشان کرد: علاوه بر نصب این تجهیزات موضوع نگهداری آنها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

این دکترای حمل و نقل ترافیک به تجارب انجام طرح‌های مشابه در قالب قراردادهای BOT (ساخت، بهره‌برداری، واگذاری) در کشور اشاره کرد و نسبت به توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل با این روش ابراز امیدواری کرد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه هدف از ایجاد سیستم‌های ثبت تخلف ترافیکی، کاهش میزان و شدت تصادفات و افزایش ایمنی شهروندان است، تصریح کرد: نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح شهر تأثیر مثبتی در رفتار ترافیکی شهروندان داشته است.

زاهدی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی توسعه سامانه هوشمند کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی کرمانشاه با شرکت‌های فعال در این زمینه گفت: در این جلسات شرکت‌های مذکور گزارشی از فعالیت خود در این زمینه، نوع خدمات قابل ارائه و مدل‌های اقتصادی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در انعقاد قرارداد برای اجرای این طرح فضای کاملاً رقابتی برقرار است، افزود: هر شرکتی که بتواند بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را با کمترین هزینه انجام دهد اجرای این طرح به آن سپرده خواهد شد.

دبیر شورای ترافیک استان کرمانشاه در مورد توانایی این سامانه‌ها در ثبت تخلفات ترافیکی، اظهار کرد: با توجه به اینکه کنترل انضباط ترافیکی از اهمیت زیادی برخوردار است، این سامانه‌ها علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط سرعت وسایل نقلیه در طول مسیر،  قابلیت ثبت تخلفاتی همچون عبور از چراغ قرمز، کنترل محدوده طرح زوج و فرد، توقف پشت خط ایست، توقف دوبله و کنترل پارک حاشیه‌ای را دارند.

زاهدی بیان داشت: قرار است طرح جامع هوشمندسازی معابر و تقاطع‌های شهر کرمانشاه توسط یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه که در تعامل با شهرداری کرمانشاه است تا انتهای سال جاری تهیه شود و در نهایت برنامه فنی و مدل‌های اقتصادی شرکت‌های متقاضی برای اجرای سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی بر اساس طرح تهیه شده برای ارزیابی به شهرداری ارائه خواهد شد و پس از بررسی توسط  شهرداری کرمانشاه، طرح‌های فنی و مدل‌های اقتصادی پیشنهادی برای تصمیم‌گیری نهایی در جلسه آتی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار