مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اختلاط انواع برنج بویژه با برنج های خارجی و ارقام پر محصول و فروش آن به نام برنج طارم مازندران ،مهمترین تخلف عرضه کنندگان برنج در استان است.
کد خبر: ۱۷۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 30 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، حسین اصغر زاده در جلسه حقوق شهروندی استان مازندران در ساری از شناسایی 70واحد صنفی متخلف عرضه برنج در 10ماهه امسال در استان خبر داد،به گفته وی این متخلفان سه میلیارد و 300میلیون ریال جریمه نقدی شدند.


مازندران 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که سالانه حدود 950 هزار تن انواع برنج سفید برابر با 42درصد برنج مورد نیاز کشور تولید می کند.


از آنجاییکه اختلاف قیمت برنج ارقام پر محصول تولید داخلی و برنج های وارداتی به نسبت برنج طارم مازندران زیاد است و از طرفی شناسایی یک دست بودن برنج نیز سخت و برای بسیاری از شهروندان غیر ممکن است ، برخی از عرضه کنندگان برنج از این وضعیت سوء استفاده و طارم را خریداری و برای سودجویی اقدام به اختلاط با ارقام پرمحصول می کنند. 


در حال حاضر قیمت متوسط هر کیلو گرم طارم در واحدهای شالیکوبی مازندران 80هزار ریال و ارقام پرمحصول 50هزار ریال است .


مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه این نشست نسبت به گسترش و رایج شدن عرضه محصولات تقلبی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در 10 ماهه امسال 311هزار بازرسی از بیش از 150 هزار واحد صنفی استان مازندران انجام شده است.


وی اظهار داشت: در این مدت 17هزارو 500بنگاه بزرگ و کوچک متخلف شناسایی شدند.


وی با اشاره به اینکه رعایت نکردن عرضه محصولات با نشان استاندارد و عرضه محصولات تقلبی از تخلف های واحد های صنفی استان مازندران است، گفت: رویکرد جدی سازمان بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید برخورد با متخلفان به ویژه تخلف هایی که ایمنی و سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد، است.


وی به اهمیت رعایت مقولات اخلاقی و آداب و رسوم معاشرت اسلامی در واحد های صنفی اشاره کرد و گفت:رعایت مباحث عفاف و حجاب ، تولید پوشاک و حمایت از تولید کنندگان پوشاک اسلامی ، برگزاری نمایشگاه مد لباس اسلامی و ایرانی و هماهنگی با نیروی انتظامی در برخورد با عرضه کنندگان لباس های غیر اسلامی از برنامه های معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است.


اصغر زاده محدود سازی فعالیت برند های خارجی در مازندران را از دیگر عملکرد این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: فروشگاههای زیادی با برند خارجی در شهرهای ساحلی فعالیت دارند که نمایندگی این شرکت ها ندارند و فقط به نام آنان فعالیت می کنند.


وی محدود سازی عرضه پوشاک خارجی در استان مازندران را مهم توصیف کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ، حمایت ویژه ای از عرضه کنندگان پوشاک اسلامی ایرانی می کند.


وی پیشنهاد داد برای ترویج تولید ، عرضه و مصرف پوشاک اسلامی و ایرانی ، معافیت های مالیاتی و مشوق های حمایتی برای واحد های صنفی پوشاک ارایه کنیم

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار