معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه ریشه 30 درصد بیماریها به علت تغذیه ناسالم است گفت: با ارائه الگوی درست و صحیح می توان بسیاری از بیماریها را کنترل کرد.
کد خبر: ۱۷۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 31 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد حسن لطفی  افزود: 76درصد مرگها ناشی چهار عامل قلبی و عروقی ، سرطانها، دیابت و بیماری مزمن و تنفسی است که ریز فاکتورهای این بیماریها باید اصلاح شوند تا افراد دیگر منجر به آنها نشوند.

وی اظهار کرد: بر همین اساس برنامه های مناسب نیاز مردم طراحی شده تا از طریق مراقبت های به موقع از بروز بیماری ها جلوگیری و افراد داری ریسک بالا را شناسایی و از روند پیشرفت بیماری ها پیشگیری شود.
این مسئول خود مراقبتی و توانمند کردن شهروندان در زمینه بیماریها را ضروری خواند و گفت: طبق ارزیابی که صورت گرفته میانگین سطح سواد سلامت مردم استان یزد 62.5 درصد است ، اگر چه این رقم نسبتا مطلوب است اما ایده آل نیست و مردم این استان نیاز به آگاهی بحشی در حوزه سلامت دارند.
وی آموزش به افراد در مراکز و پایگاه سلامت جامعه را از برنامه های اصلی معاونت بهداشتی این دانشگاه اعلام و خاطرنشان کرد: از هر خانواده یک نفر به عنوان سفیران سلامت انتخاب و آموزش های لازم برای انتقال به افراد دیگر خانواده به او ارائه می شود.
لطفی به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح همچون یک نهال است برای رشد و تکامل ان نیاز به همکاری و کمک همه افراد جامعه دارد.
وی طرح یاد شده را از اقدامات مهم و بسیار خوب دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: باید ارائه خدمات با کیفیت رضایتمندی مردم از این طرح داشته باشیم.
لطفی از تدوین سند راهبردی سلامت استان خبر داد و اظهار کرد: این سند در شورای سلامت استان مورد بررسی قرار گرفته است.
*** سکونت 86 هزار نفر در مناطق حاشیه نشین استان
وی از سکونت 86 هزار نفر در مناطق حاشین نشین استان خبر داد و گفت: ارائه خدمات به حاشیه شهرها از جمله برنامه های زیر مجموعه طرح تحول سلامت است.
لطفی از راه اندازی 10 پایگاه سلامت در حاشیه شهرستانهای استان یزد خبر داد و افزود: هفت تعداد از این پایگاهها در شهر یزد و مابقی در شهرستانهای ابرکوه، اردکان و میبد ایجاد شدند.
به گفته برای تجهیز ، نوسازی و تعمیر واحدهای بهداشتی 80 میلیارد ریال هزینه شده است و هم اکنون علاوه برمناطق حاشین نشین به تمام شهروندان استان خدمات نوین سلامت ارائه می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تعداد مراقبین سلامت در مراکز بهداشتی استان را 500 نفر بیان و اظهار کرد: شهروندان استان می توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه مرکز سلامت جامعه، ضمن تشکیل پرونده سلامت خود نسبت به دریافت مراقبتهای سلامتی اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار