در آستانه فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان ایلام نیز همچون سایر مناطق کشور مهیای برگزاری آئین ها و ویژه برنامه های برگزاری دهه مبارک فجر است.
کد خبر: ۱۷۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 31 January 2016
در آستانه فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان ایلام نیز همچون سایر مناطق کشور مهیای برگزاری آئین ها و ویژه برنامه های برگزاری دهه مبارک فجر است.

به گزارش تابناک ایلام؛ تلالو لامپ های آویز ریسه های رنگی بر پرچم های سه گوش سفید، قرمز و سبز جمهوری اسلامی نمایی خوشایند و جلوه ای دیگر و نو به مناطق شهری و روستایی استان ایلام بخشیده اند.
محیط های حضور نوجوانان وجوانان چون مدارس و دیگر فضاهای تحصیلی به عنوان یکی از مراکز تمرکز برگزاری جشن های سالگرد پیروزی انقلاب شاهد تکاپوی خوشایند دانش آموزان برای برپایی آیین ها و اجرای برنامه های جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
شور و اشتیاق نوجوانان و جوانان برای شرکت در آیین های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ذهن را به سمت حال و هوای شور جوانان سال 57 هدایت می کند.
دستگاه های اجرایی نیز با نصب پرچم ها، تصاویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بنر و پوستر بر سر در خود با مردم استان همراه شده و جلوه خاصی به خود گرفته اند.
مردم نیز خود را برای شرکت در این آیین ها اماده کرده و همه چیز برای برگزاری و آغاز جشن های تولد سی و هفت سالگی انقلاب اسلامی ایران مهیا است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام و دبیر ستاد دهه فجر استان از اجرای پنج هزار ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مناطق مختلف این استان خبر داد.
حجت الاسلام علی چراغی پور اظهار کرد: این تعداد برنامه متنوع شامل کلنگ زنی یا افتتاح طرح های عمرانی و اجرای برنامه های مختلف است که همزمان با سی و هفتمین فجر انقلاب اسلامی در این استان اجرا می شوند.
وی افزود: برنامه های دهه فجر امسال با آیین استقبال نمادین از تمثال مبارک امام راحل ساعت هشت صبح روز دوشنبه 12 بهمن آغاز می شود و زنگ انقلاب نیز در ساعت 9:33 صبح در یک هزار و 300 فضای آموزشی استان به صورت همزمان با سراسر کشور نواخته می شود.
چراغی پور تاکید کرد: آیین ویژه نواخته شدن زنگ انقلاب در مرکز استان در دبیرستان آقا حسین ابن علی(ع) با حضور امام جمعه، استاندار و دیگر مسئولان ارشد این استان برگزار می شود.
وی برگزاری دهه فرهنگ و هنر استان را از برنامه های مهم فرهنگی دهه فجر امسال اعلام کرد و یادآور شد: این برنامه بمدت 10 شب با هدف ایجاد فضای شادی و نشاط بین مردم در مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تجلیل از فعالان عرصه های مختلف، برگزاری رزمایش بزرگ سپاه امیرالمومنین(ع) در روزهای 14 و 15 بهمن، برگزاری جشن های دهه فجر در مناطق شهری و روستایی و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است که چراغی پور به آنها اشاره کرد.
وی توضیح داد: به منظور برگزاری مطلوب آیین های دهه فجر امسال 10 ستاد در شهرستان های استان و 21 کمیته تخصصی با 174 کمیته زیر مجموعه نیز به منظور برنامه ریزی این برنامه ها در سطح این استان تشکیل شده است.
چراغی پور تبیین نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی و تقویت روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی، تبیین حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف و تببین ضرورت تقویت خودباوری و اعتماد به توانمندی های بومی و استانی را از جمله راهبردهای اصلی برنامه های دهه فجر امسال اعلام کرد.
وی شعار امسال دهه فجر را تداوم اقتدار و عزت انقلاب اسلامی در پرتو ولایت مداری، همدلی و همزبانی دولت و ملت اعلام کرد و از رسانه ها خواست در پوشش و انعکاس برنامه های امسال اهتمام جدی داشته باشند.
وی گفت: همچنین به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی کار توزیع 120 نوع اقلام تبلیغی بین مساجد، مدارس، ارگان ها، دستگاه های اجرایی، کانون های فرهنگی و غیره در مناطق مختلف این استان از هفته گذشته آغاز شده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار