رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و خرید تجهیزات بیمارستانی اختصاص یافته است که امیدواریم در هفته سلامت سال آینده با حضور مسئولان کشوری شاهد بهره‌برداری از این تجهیزات و امکانات نوین باشیم.
کد خبر: ۱۷۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 04 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان در گرامی‌داشت دهه‌فجر در اردبیل اظهار کرد: حوزه سلامت و بهداشت و درمان جزء اولویت‌های دولت تدبیر و امید بود به طوری که با اختصاص منابع اعتباری مناسب بخشی از نیازهای مردم و توجه به تقویت حوزه بهداشت و درمان به شایستگی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته است، گفت:‌ پرداختی مردم در این حوزه که پیش از این 37 درصد بوده با اجرای طرح تحول سلامت این میزان پرداختی به کمتر از شش درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: دولت برای جبران این پرداختی‌ها 50 میلیارد تومان به استان اردبیل با اولویت بیمارستان‌ها اختصاص داده تا پرداختی از جیب مردم در حوزه بهداشت و درمان به حداقل برسد.

پورفرضی ضرورت افزایش رضایت‌مندی مردم را تا 90 درصد در بهره‌مندی از خدمات حوزه بهداشت و درمان یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم در ادامه اجرای این طرح تحول سلامت و در قالب بسته‌های مختلف شاهد افزایش رضایت‌مندی مردم باشیم.

این مسئول ادامه داد: برای بهسازی بیمارستان‌ها در استان اردبیل در قالب اجرای این طرح 10 میلیارد تومان هزینه شده تا بخشی از این پروژه‌های عمرانی در این حوزه به نتیجه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی بخش‌های مختلف اورژانسی در شهرهای مختلف همچون مشگین‌شهر را یادآور شد و افزود: اورژانس مشگین‌شهر در 900 متر‌مربع با هزینه 2 میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

پورفرضی تصریح کرد: ما نسبت به نوسازی ناوگان آمبولانس‌های مراکز اورژانس استان نیز اقدام کردیم به طوری که با خرید 15 آمبولانس‌ جدید که هشت دستگاه آن دو دیفرانسیل است سرعت ارائه خدمات افزایش یافته است.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی به ویژه در بخش‌های خون و سرطان، راه‌اندازی دیالیز اردبیل و کوثر و افزایش تخت مراقبت‌های نوزادان به 13 تخت خبر داد و گفت: با هزینه‌کرد سه میلیارد تومان تخت‌های جدید مراقبتی نوزادان در گرامی‌داشت دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد:‌ برای خرید تجهیزات بیمارستانی سال گذشته 25 میلیارد تومان هزینه شده است و ما نسبت به خرید دستگاه‌هایی همچون ماموگرافی، مغز و اعصاب، رادیولوژی دیجیتال که در یک دهه اخیر در استان بی‌سابقه بوده است اقدام کردیم.

پورفرضی راه‌اندازی 29 پایگاه سلامت را در مناطق حاشیه شهرها و سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی یادآور شد و عنوان کرد: تا پایان امسال تعداد این پایگاه‌ها تا 50 مورد در مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد.

وی از پوشش 120 هزار دانش‌آموز در قالب طرح سلامت دهان و دندان خبر داد و افزود: در قالب این طرح تمام دانش‌آموزان زیرپوشش سلامت دهان و دندان و افزایش آگاهی‌ها در این زمینه قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به خرید تجهیزات و امکانات جدید با هزینه‌کرد 100 میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: قرار است در هفته سلامت سال آینده با حضور مقامات استانی این تجهیزات و امکانات جدید در استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

پورفرضی همچنین از افتتاح مرکز رادیولوژی و سونوگرافی سرعین در گرامی‌داشت ایام‌الله دهه‌فجر خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار