سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:
طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی نسبتا فعالی از روز دوشنبه تا جمعه در استان موجب ابرناکی، وزش باد نسبتاً شدید، بارش باران گاهی به صورت رگبار و آذرخش و احتمال کولاک برف در نواحی کوهستانی و برف گیر استان و کاهش دما تا هشت درجه سانتی گراد زیر صفر در برخی از شهرستان ها خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 30 March 2015

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی و افت دما طی روزهای دهم الی پانزدهم فروردین ماه جاری، بر رعایت نکات کارشناسی توسط باغداران استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، ایوب ایرانی فام گفت: باغداران و کشاورزان از باغات و مزارع جهت مواجهه با سرما و یخبندان بوسیله روش های مرسوم همانند بخاری های باغی، روشن کردن آتش، آماده بکار و فعال کردن دستگاه های ضد تگرگ بعلت احتمال بارش تگرگ، اجرای کلیه روش های جلوگیری از تاثیر سرمای دیررس بهاره اقدام کنند.

وی تاکید کرد: کشاورزان در شهرستان های سراب، ورزقان، هریس، کلیبر، بستان آباد ، تبریز و میانه بیش از دیگر شهرستان های استان این هشدارها را جدی بگیرند.

ایرانی فام از باغداران خواست با فعال کردن دستگاه های مولد باد، استفاده از آبیاری بارانی و آب پاشی درختان، ایجاد حرارت و دود در باغات با سوزاندن لاستیک، خاک اره، کودحیوانی و هیزم و دیگر روش های توصیه شده توسط مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان ها محافظت کنند.

وی گفت: طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان، فعالیت سامانه بارشی نسبتا فعالی از روز دوشنبه تا جمعه در استان موجب ابرناکی، وزش باد نسبتاً شدید، بارش باران گاهی به صورت رگبار و آذرخش و احتمال کولاک برف در نواحی کوهستانی و برف گیر استان و کاهش دما تا هشت درجه سانتی گراد زیر صفر در برخی از شهرستان ها خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: حفاظت از پوشش گلخانه ها در مقابل باد شدید و جلوگیری از افت شدید دما، خودداری از عملیات سمپاشی تا اطلاع ثانوی به علت بازشدن شکوفه ها و وزش باد و بارندگی، تامین کودهای ازته و آمادگی برای مصرف کود سرک در محصولات زراعی دیم با توجه به پیش بینی بارندگی از جمله توصیه های هواشناسی کشاورزی به باغداران و کشاورزان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار