دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران
دادستان مازندران از پیگیریمباحث مربوط به قطعات 10 هکتاری در ابعاد گوناگون در سال 95خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 06 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری پس از جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران که در مرکز آموزش منابع طبیعی کلارآباد برگزار شده بود، درباره آخرین وضعیت اراضی10 هکتاری غرب مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با جدیت پیگیر وضعیت اراضی 10 هکتاری غرب مازندران هستیم و این جلسه نیز به همین منظور در غرب استان تشکیل شد.

با بیان اینکه اراضی 10 هکتاری برای مصارف چوب و صنایع کاغذ و دیگر موارد مصرفی مورد نیاز و همچنین توسعه و گسترش فضای سبز جنگلی در نظر گرفته شده بود،افزود:در این خصوص مقرر شد تا 953 قطعه 10 هکتاری به مقوله مهم جنگل‌کاری در غرب استان مازندران اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه این اراضی در قبل از انقلاب در اختیار خاندان پهلوی بود، گفت: بعد از انقلاب به موجب احکام صادره، برخی قطعات مختلف به برخی نهادها و دستگاه‌های دولتی و تعداد زیادی نیز در اختیار اشخاص حقیقی و شرکت‌ها در راستای اجرای همان اهداف جنگل‌کاری واگذار شد و بیشتر به منظور طرح‌های گردشگری بود ولی متاسفانه انحرافاتی مشاهده شد.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه در سال‌‌های گذشته نیز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال با جدیت این موضوع را دنبال کردیم و پیگیری‌های خوبی نیز صورت گرفت، اظهار کرد: در این پیگیری‌ها مشخص شد که برخی از این قطعات مورد تعرض و تصرف قرار گرفتند و ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در آن انجام شد.

وی تصریح کرد: حتی از سوی دستگاه‌های متولی در گذشته خدمات زیربنایی نیز ارائه شد که تمامی این موضوعات در شورای حقوق بیت المال ‌در حال پیگیری است.

جعفری تاکید کرد: ظرف دو هفته آینده همه دستگاه‌ها باید آخرین وضعیت تعداد اراضی‌ که در اختیار دارند را به طور دقیق مشخص و نتایج بررسی‌های خود را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارسال کنند.

وی عنوان کرد: با استمرار و جدیت همه مباحث مربوط به قطعات 10 هکتاری در ابعاد گوناگون در سال 95 با جدیت پیگیری و اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار