مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل:
این مقام مسئول در دامپزشکی خاطر نشان کرد انتشار شایعات بی پایه و اساس در چنین موضوعاتی به منظور ایجاد بی ثباتی در صنعت طیور و مشوش ساختن افکار عمومی، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در خصوص سلامت بهداشتی مرغ تولیدی داخل استان می باشد.
کد خبر: ۱۷۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 06 February 2016


سرعت رشد جوجه ها در صنعت پرورش طیور مربوط به اصلاح ژنتیکی و تغذیه مناسب در فرآیند پرورش است
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: سرعت رشد سریع مرغداریهای گوشتی مربوط به تغذیه مناسب، رعایت اصول بهداشت و نگهداری گله در شرایط مناسب از نظر درجه حرارت، رطوبت و تهویه و از همه مهمتر اصلاح نژاد بوده و مرغهای تولیدی داخل استان از هر حیث دارای استانداردهای لازم حتی برای صادرات می باشند.

به گزارش تابناک اردبیل؛ دکتر صادق صالحی افزود: استفاده از هورمون در صنعت طیور شایعه ای بیش نیست و اصولاً در هیچ یک از داروخانه ها و مراکز فروش نهاده های طیور ماده ای بنام هورمون رشد موجود نمی باشد.

وی چندین دلیل علمی برای عدم استفاده از هورمون در صنعت پرورش طیور عنوان کرد و گفت: امروزه در صنعت پرورش طیور یکی از مهمترین مباحث علمی به کارگیری روشهای کنترل شده، کاهش سرعت رشد در مراحل خاصی از دوره پرورش طیور است لذا مطرح نمودن موضوع استفاده از هورمونها به منظور افزایش سرعت رشد قطعاً موضوعی نادرست خواهد بود.

همچنین با افزایش سرعت رشد مقادیر زیادی از خوراک طیور تبدیل به ذخیره چربی در بدن مرغ می شود که از نظر اقتصادی به نفع تولیدکنندگان نخواهد بود.

دکتر صالحی دلیل سوم را کنترل زنجیره تولید و توزیع فرآورده های پروتئینی با منشأ دامی منجمله گوشت و مرغ طبق برنامه مدون سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد و افزود : اداره کل دامپزشکی استان بطور مستمر اقدام به بازدید و نمونه برداری از کلیه محصولات دامی تولیدی و توزیع شده نموده و آزمایشات لازم در این راستا انجام می گیرد و دامپزشکی بعنوان مرجع رسمی و قابل اتکا اگرکوچکترین هورمونی برای رشد و تغذیه مرغ گوشتی در واحدهای مرغداری استفاده شود مطمئناً به این موضوع واکنش و اعلام خواهد نمود.

این مقام مسئول در دامپزشکی خاطر نشان کرد انتشار شایعات بی پایه و اساس در چنین موضوعاتی به منظور ایجاد بی ثباتی در صنعت طیور و مشوش ساختن افکار عمومی ، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در خصوص سلامت بهداشتی مرغ تولیدی داخل استان می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد دامپزشکی در حوزه طیور اشاره کرد و گفت از ابتدای سالجاری نزدیک به 46 میلیون دز واکسن بر علیه بیماریهای مختلف طیور در سطح استان استفاده شده است.

دکتر صالحی افزود : در این مدت بیش از ده میلیون قطعه طیور پس از بازرسی بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی در کشتارگاههای صنعتی طیور استان ، کشتار و وارد بازار مصرف شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار