معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ آیین‌نامه حمایت از اختراعات بین‌المللی به واحدهای دانشگاهی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 07 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،ابراهیم واشقانی‌فراهانی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر اظهار کرد: وجود امکانات پژوهشی مطلوب در دانشگاه آزاد اسلامی زمینه بسیار مناسبی را فراهم کرده‌است که بتوانیم نگاه‌مان را از یک دانشگاه آموزش‌محور به یک دانشگاه پژوهش‌محور و کارآفرین تغییر دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره طرح‌های این معاونت در برنامه توسعه ششم، گفت: تمامی واحدها موظف هستند اعتبارات پژوهشی واحد را براساس برنامه ابلاغی هزینه کنند.

وی تأکید کرد: بودجه پژوهشی تعیین شده واحد صرفاً برای اعتبارات پژوهشی هزینه شود و اجازه داده نمی‌شود که اعتبارات پژوهشی برای مشکلات دیگر واحد هزینه شود.

واشقانی‌فراهانی توسعه مراکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را جزو برنامه‌های اصلی این معاونت عنوان کرد و ادامه داد: در یک تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی و برای پروژه‌های برون‌دانشگاهی که جهت حل نیازهای جامعه باشد باید از ظرفیت اعضاء هیئت علمی و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی استفاده شود.

وی جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را در انتشار مقاله بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بین موسسات آموزشی در انتشار مقاله رتبه 187 جهان را دارد.

وی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه حمایت از اختراعات بین‌المللی به واحدهای دانشگاهی گفت: ما باید در زمینه ثبت اختراعات بین‌المللی موفق‌تر عمل کنیم و پیگیری و حمایت آن یکی از برنامه‌های آینده معاونت پژوهشی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از واحدها خواست تا با اتخاذ برنامه‌محوری و تعیین مأموریت‌ها در یک برنامه جامع با همکاری اعضاء هیئت علمی در قالب یک برنامه کوتاه مدت سه‌ساله و برنامه میان مدت پنج‌ساله را ارائه و براساس آن فعالیت‌هایشان را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای دانشگاهی تا پایان سال 94 باید شرایطی را فراهم کنند تا اطلاعات دستگاه‌های خدماتی را در این سامانه وارد و این امکان را برای متقاضیان فراهم کنند تا با ثبت تقاضا هزینه‌های مربوط را پرداخت شود.

واشقانی‌فراهانی از اجرایی شدن آیین‌نامه مالکیت فکری و بازتعریف فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و به‌ویژه دانشجویان دکترا در برنامه اجلاس هفتادم دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار