مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه 42 واحد پرورش ماهی تزئینی در استان همدان فعال است، گفت: امسال این 42 واحد حدود 3 میلیون و 900 هزار قطعه تولید داشته‌اند.
کد خبر: ۱۷۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 07 February 2016

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه 42 واحد پرورش ماهی تزئینی در استان همدان فعال است، گفت: امسال این 42 واحد حدود 3 میلیون و 900 هزار قطعه تولید داشته‌اند.

به گزارش فارس،علی دولو با بیان اینکه 706 واحد آبزی‌پروری در استان وجود دارد، اظهار کرد: پیشبینی میشود امسال 5 هزار تن ماهی در استان همدان تولید شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 700 تن ماهی در استان همدان تولید شده است، افزود: این 706 واحد آبزی‌پروری برای یکهزار و 200 نفر اشتغالزایی داشته است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در دهه فجر امسال دو پروژه شیلات در ملایر و نهاوند به بهره‌برداری میرسد، ادامه داد: تولید این دو واحد 100 تن و برای 10 نفر اشتغالزایی دارد و در این راستا 900 میلیون تومان هزینه شده که شامل سهم آورده متقاضی و تسهیلات بانکی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 42 واحد پرورش ماهی تزئینی در استان همدان فعال است، بیان کرد: امسال این 42 واحد پرورش ماهی تزئینی حدود 3 میلیون 900 هزار قطعه تولید داشته‌اند.

دولو ادامه داد: ماهی‌های تزئینی تنوع زیادی دارند و حدود 30 تا 40 نوع ماهی تزئینی در استان همدان تولید و تکثیر می‌شود.

وی از برگزاری کلاسهای آموزشی طبخ ماهی برای بانوان در استان همدان خبر داد و افزود: 450 نفر آموزش طبخ آبزیان مخصوص بانوان انجام شده و این کلاس در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان برگزار میشود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در کلاس‌های آموزشی طبخ ماهی خانمها با روش‌های طبخ آبزیان آشنا می‌شوند تا ماهی در سبد خانواده جایگاه بهتری پیدا کند، بیان کرد: این کلاس‌ها در تمام نقاط استان برگزار می‌شود و انحصار به نقطه‌ای خاص از استان و یا گروه خاصی از بانوان ندارد.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه مصرف ماهی برای هر فرد در استان همدان سالانه هفت کیلوگرم است، ادامه داد: میانگین سرانه کشور 9.2 درصد است.

دولو افزود: 15 سال پیش سرانه مصرف ماهی در استان همدان نیم کیلو بود اما اکنون به هفت کیلوگرم رسیده که با توجه به آموزش‌های انجام شده رشد خوبی داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار