رئیس جهادکشاورزی چرام با بیان اینکه بسیاری از نهال‌هایی که از استان‌های همجوار وارد شهرستان ما می‌شوند نهال‌های آلوده هستند گفت: از ورود نهال‌های آلوده به این شهرستان جلوگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۷۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 07 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، عیدی هشدارنسل ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی غرفه عرضه کالا در شهرستان چرام و با بیان اینکه این اقدام، کار بسیار خوب و پسندیده‌ای بود که نواقصی هم داشت، اظهار کرد: بیشتر فروشندگان این غرفه‌ها غیربومی بوده و مشکلاتی از جهت سکونت داشتند که این معضلی در شهرستان است و امیدواریم این موضوع جهت برپایی نمایشگاه‌های دیگر در آینده پیش‌بینی شود.

رئیس جهادکشاورزی چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به مشکلات این اداره در چرام، یکی از این مشکلات را عدم خرید مرغ است دانست و عنوان داشت: بر اساس برنامه‌ای که از وزارتخانه آمده، در بحث جوجه‌ریزی برای استانها سهمیه مشخص کرده‌اند، یعنی در شهرستان چرام برای مرغداری‌ها در هر ماه اجازه یکی دو مورد جوجه‌ریزی بیشتر نیست که این کار نیز انجام شده است.

وی، افزود: ولی متاسفانه هنگامی مرغ به مرحله تولید جهت عرضه به بازار می‌رسد با مشکل خرید مواجه هستیم که انتظار داریم دوستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت یک برنامه‌ریزی داشته باشند که حداقل تولیدکنندگان ما حمایت شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم در آن بازه زمانی جوجه‌ریزی، مرغ از خارج از استان وارد شهرستان شود به فصل کاشت درخت اشاره داشت و ابراز کرد: بسیاری از نهال‌هایی که از استان‌های همجوار وارد شهرستان ما می‌شوند، نهال‌های آلوده هستند، بنابراین انتظار هست که شهرداری محترم با همکاری نیروی انتظامی با عاملان برخورد کرده و اجازه ندهند نهال‌های غیرمجاز در شهرستان توزیع شود.

هشدارنسل، اضافه کرد: ما پیگیر این هستیم تا از نهالستان‌های معتبری که سازمان نباتات تایید می‌کند خرید کرده و نهال مورد نیاز مردم را در سطح شهرستان تامین کنیم.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان چرام در خصوص توزیع کود اوره نیز، گفت: کود اوره تقریبا تا دو روز گذشته به صورت آزاد و بدون حواله توزیع می‌شد اما چند روزی احساس کردیم این کود در سطح شهرستان با کمبود مواجه می‌شود، بنابراین با هماهنگی‌ با استان آن را حواله‌ای کردیم و تاکنون مشکل خاصی هم نداشته‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود به بحث توزیع میوه شب عید در شهرستان چرام نیز اشاره داشت و با اشاره به معرفی عوامل توزیع میوه شب عید، تصریح کرد: عاملین توزیع ترجیحا از مدیران شرکت‌های تعاونی تولید روستایی و کشاورزی و بخش خصوص دارای مجوز از امور صنفی باید تعیین شوند.

این مسئول با بیان اینکه نقاط توزیع میوه شب عید با هماهنگی کامل با شهرداری حداقل به تعداد پنج و حداکثر هشت مکان با قابلیت دسترسی کامل برای اقشار مردم باید تعیین شود، به تخمین مقدار میوه قابل توزیع در هر شهرستان اشاره کرد و متذکر شد: کل میوه شب عید سهمیه استان ما 300 تن سیب و 400 تن پرتقال بوده که از تولیدات داخل استان نیز هست.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
هوشداربابای رفتنی شدی انشااله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار