دبیر کارگروه مدیریت سبز استان کرمانشاه گفت: 90 هزار خانوار کرمانشاهی در طرح تفکیک از مبداء پسماند مشارکت دارند.
کد خبر: ۱۷۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 09 February 2016
دبیر کارگروه مدیریت سبز استان کرمانشاه گفت: 90 هزار خانوار کرمانشاهی در طرح تفکیک از مبداء پسماند مشارکت دارند.

شهرام نادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به آغاز طرح تفکیک از مبداء زباله در شهر کرمانشاه از فروردین ماه امسال، اظهار کرد: اکنون حدود 90 هزار خانوار در شهر کرمانشاه در این طرح مشارکت دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با آموزش‌هایی که به مردم داده شده مشارکت خوبی در این طرح دارند و بخش قابل توجهی از زباله‌های مردم از منزل جداسازی می‌شود.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان کرمانشاه یادآوری کرد: اکنون زباله‌های خشک از جمله مقوا، کاغذ، پلاستیک، باطری، انواع لامپ و ... از منازل مردم در کیسه جداگانه قرار می‌گیرد و پس از بازیافت دوباره به چرخه تولید باز می‌گردد.

نادری با بیان اینکه روزانه حدود 600 تن زباله در شهر کرمانشاه تولید می‌شود، گفت: 20 درصد این زباله‌ها خشک و قابل بازیافت هستند.

به گفته این مسئول، 80 درصد مابقی نیز زباله‌های تر هستند که برای تهیه کودهای عالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در خصوص شیوه جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده نیز تصریح کرد: حدود 100 نفر نیرو شامل بیش از 50 نفر کارشناس و 50 نفر کارگر با 20 دستگاه خودرو این کار را انجام می‌دهند.

دبیر کارگروه پسماند استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کارشناسان آموزش چهره به چهره مردم را بر عهده دارند و کارگران کار جمع‌آوری را انجام می‌دهند.

نادری با اشاره به اینکه کار جمع‌آوری دو بار در هفته انجام می‌شود، عنوان کرد: هفت کیوسک هم در سطح شهر در نظر گرفته شده تا افراد مستقیم مراجعه  و زباله‌های خود را تحویل دهند.

وی در ادامه از معضل زباله‌گردها که باعث اختلال در کار تفکیک پسماند می‌شود و زباله‌های با ارزش را هدر می‌دهد نیز یاد کرد و گفت: اگر مردم همکاری بیشتری داشته باشند، دیگر زباله‌گردها را سر سطل‌های زباله نخواهیم دید.

دبیرکارگروه پسماند استان کرمانشاه بیان کرد: باید تلاش کنیم زباله‌گردها را نیز مدیریت و از پتانسیل آنها استفاده کنیم.

نادری در ادامه در خصوص برنامه تفکیک زباله در شهرستان‌های استان نیز افزود: اگر این طرح در کرمانشاه موفقیت آمیز باشد، در شهرستان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار