کد خبر: ۱۷۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 09 February 2016


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز گفت: سامانه اطلاع‌رسانی سرمایه‌گذاری خارجی به زبان‌های مختلف در البرز راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ابوالفضل فلاح ظهر امروزدر نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی را در این استان فراهم کنیم اظهار داشت: تا کنون چهار شرکت سرمایه‌گذاری خارجی در البرز آغاز به کار کرده‌اند که این خود گامی مهم در جهت توسعه سرمایه‌گذاری و پیش رفتن به سمت توسعه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه سامانه اطلاع‌رسانی سرمایه‌گذاری خارجی در استان البرز راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این چهار شرکت در مجموع 104میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری در استان البرز را کسب کرده‌اند که با سهم شریک داخلی این مبلغ به 145میلیون دلار افزایش یافته است.

فلاح با بیان اینکه این شرکت‌ها از کشورهای آلمان، ایتالیا، امارات و چین به استان البرز آمده‌اند،‌ افزود: تولید دارو، تجهیزات مورد نیاز کارخانه‌های فولاد، قطعه‌سازی خودرو و ... از جمله فعالیت‌های این شرکت‌ها خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با بیان اینکه تاکنون به واسطه این چهار شرکت بزرگ سرمایه‌گذار خارجی 20 میلیون دلار وارد کشور شده است، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تعداد این شرکت‌ها در استان البرز بیشتر شود و همچنین این شرکت‌ها بتوانند پروژه‌های تولیدی خود را به صورت دقیق به بهره‌برداری برسانند.

*اجرای طرح مطالعاتی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان البرز

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح مطالعاتی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان البرز خبر داد و بیان داشت: این طرح با مشارکت صنایع، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در استان انجام شده است.

فلاح ادامه داد: در این راستا و براساس این طرح مطالعاتی 63 درصد پروژه‌ها در قالب فرصت‌های بین‌المللی آماده شده تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

این مسئول به هفت برنامه پیش روی وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرایی شدن این هفت برنامه به عنوان محوری‌ترین برنامه‌های وزارتخانه می توان ثروت آفرینی را برای کشور به همراه داشت.

فلاح تأکید کرد: با ثروت آفرینی برای کشور به سمت توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور وهمچنین توسعه اشتغال پیش خواهیم رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار