کد خبر: ۱۷۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 10 February 2016
مدیر فرودگاه یاسوج از رشد سه برابری پروازها و مسافران این فرودگاه طی هفت ماهه امسال خبرداد.

به گزارش ایسنا،علی محسنیان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: در تلاش هستیم که طی سال آینده دو پرواز عصرگاهی و دو مسیر پروازی جدید از جمله "یاسوج به مشهد" و "یاسوج- عتبات عالیات" ایجاد و راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: فرودگاه یاسوج از برکات سفر مقام معظم رهبری در سال 73 بوده که در سال 79 افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه ها از اولویت های دولت هاست و زیرساخت مهم برای توسعه است.

محسنیان با اشاره به پروژه در حال اجرای تطویل فرودگاه یاسوج ادامه داد: باند فعلی فرودگاه 2600متر است که هم اکنون محدودیت هایی را برای پروازها داریم و تنها قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را دارد.

وی ضمن تشکر از حمایت ها و پیگیری های مستمر استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در زمینه به نتیجه رسیدن این پروژه عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال بصورت 50 – 50 بین شرکت فرودگاههای کشور و استانداری استان در حال اجراست که شرکت فرودگاههای کشور سهم خود را پرداخت کرده اما استانداری سهم خود را تا کنون پرداخت نکرده است.

مدیر فرودگاه یاسوج بیان کرد: پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج از تیر ماه امسال آغاز شده که بصورت دو شیف در حال کار است و تا کنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار مهر ماه سال 95 به بهره برداری می رسد.

وی تأکید کرد: با اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج که 600 متر به آن اضافه خواهد شد طول باند این فرودگاه به 3200متر می رسد و شرایط برای نشستن هواپیماهای نیمه سنگین فراهم می شود.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: انجام روزانه یک پرواز جوابگوی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و باید به سمت هواپیماهای با ظرفیت بیشتر و بزرگتر حرکت کنیم تا ظرفیت آن افزایش یابد.

محسنیان با اشاره به مسأله جابجایی زندان مرکزی یاسوج افزود: این پروژه در حال انجام است و جانمایی آن مشخص شده البته بصورت کُند پیش می رود.

وی با بیان اینکه حفظ ایمنی پروازها و سلامت مسافران از برنامه های ماست، عنوان کرد: فرودگاه با توجه به شرایط توپوگرافی از وجود برخی موانع طبیعی و غیر طبیعی رنج می برد که از جمله آنها دکل های ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج و ساختمان و برج زندان یاسوج و برخی ساختمانهای در حال ساخت سطح شهر است.

مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: طبق قانون باید هر گونه ساخت و ساز در ارتفاع بالا تا شعاع 15 کیلومتری فرودگاه باید از فرودگاه استعلام صورت گیرد تا مشکلی و موانعی برای حریم هوایی پروازها ایجاد نشود اما در این شهر صورت نمی گیرد.

محسنیان ادامه داد: دکل های ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج 36 متر در حریم پروازهای فرودگاه یاسوج قرار دارند که پیگیری ها و مکاتباتی برای رفع این مشکل انجام شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته هفته ای دو یا سه پرواز از این فرودگاه انجام می شد که هم اکنون در همه روز های هفته پرواز داریم و پرواز ها و مسافران رشدی سه برابری داشته اند.

مدیر فرودگاه یاسوج اظهارکرد: طی هفت ماهه امسال 15 هزار نفر از فرودگاه یاسوج جابجا شدند در حالی که طی سال گذشته این تعداد 5000 مسافر بوده است.

محسنیان بهسازی و طراحی فاخر و زیبای ترمینال فرودگاه، طراحی و ساخت سردر ورودی، ایجاد آکواریم، بازسازی نمازخانه، نصب دوربین های حفاظتی، بازسازی خودرو های آتش نشانی، بهسازی برج مراقبت و راه اندازی برق اضطراری را از مهمترین اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته عنوان کرد.

وی افزود: در سال آینده دو پرواز عصرگاهی در فرودگاه یاسوج ایجاد و راه اندازی می شود که در این خصوص نیازمند همکاری و استقبال ادارات و مردم استان هستیم.

مدیر فرودگاه یاسوج اضافه کرد: استفاده از سایر ناوگان هوایی کشور، راه اندازی مسیرهای "یاسوج-مشهد" و "یاسوج به عتبات عالیات" از دیگر برنامه های فرودگاه یاسوج است که نیازمند یکسری زیرساخت ها و همکاری مسئولان ارشد استان هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار