رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه کشور عراق را یک ظرفیت خوب برای استان عنوان کرد و گفت: حداقل برای سه دهه دیگر در این کشور بازار داریم.
کد خبر: ۱۷۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 10 February 2016
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه کشور عراق را یک ظرفیت خوب برای استان عنوان کرد و گفت: حداقل برای سه دهه دیگر در این کشور بازار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، نعمت الله حقیقی در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی استان که امروز (21 بهمن) با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، با بیان اینکه نباید تنها با بیان نقاط ضعف استان در مورد کرمانشاه بدبینی ایجاد کرد، گفت: باید در کنار نقاط ضعف، به نقاط قوت استان هم جهت جذب سرمایه گذاران اشاره شود.

وی به زیرساخت‌های بسیار استان برای سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: کرمانشاه این پتانسیل و ظرفیت را دارد که در فضای پسابرجام سرمایه‌های داخلی و خارج کشور را به خود جذب کند.

حقیقی همچنین به ظرفیت بالای استان در بحث اجرای مگاپروژه‌ها اشاره کرد و افزود: چنانچه جذب سرمایه‌گذاری و اجرای مگاپروژه‌ها در استان انجام شود، در آینده نه چندان دور شاهد متحول شدن چهره اقتصاد استان خواهیم بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به وجود 955 واحد صنعتی در استان، گفت: ایجاد صنایع بزرگ خوب است، اما مشکلی که در زمینه این صنایع وجود دارد این است که سرمایه گذاری زیاد می‌خواهند و از طرف دیگر اشتغالزایی آنها کم است.

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری استان، این مسئله باید در زمینه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان مورد توجه قرار گیرد، به عنوان مثال برای راه اندازی پالایشگاه آناهیتا سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومانی مورد نیاز است، در حالیکه این پالایشگاه به طور مستقیم تنها 1200 شغل در استان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکل بیکاری استان نیاز به صنایعی داریم که سرمایه گذاری اندک و اشتغالزایی بالا داشته باشند و در همین راستا باید به سمت صنایع کوچک و زودبازده برویم.

حقیقی به پتانسیل‌های مرزی استان نیز اشاره کرد و افزود: بازار عراق فرصت صادراتی خوبی برای استان است و حداقل برای سه دهه دیگر ما در این کشور بازار داریم.

وی با بیان اینکه 10 درصد صادرات ایران به کشور عراق است، گفت: 50 درصد مجموع صادرات کشور به عراق از مرزهای استان کرمانشاه به این کشور صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: باید راه برای ورود سرمایه گذاران به استان باز شود تا بتوان عقب ماندگی‌های استان در بحث بیکاری که به دغدغه تمام مسئولین استان تبدیل شده را جبران کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار