مدتی است در محوطه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان و پارک‌های اطراف آن (غربی و شرقی) تعداد زیادی سگ ولگرد دیده می‌شود که نیاز است مسئولین مربوطه نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.
کد خبر: ۱۸۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 13 February 2016
مدتی است در محوطه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان و پارک‌های اطراف آن (غربی و شرقی) تعداد زیادی سگ ولگرد دیده می‌شود که نیاز است مسئولین مربوطه نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

علیرضا مرادی بیستونی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه اظهارکرد: حدود دو هفته‌ای می‌شود که شاهد تعداد قابل توجهی سگ ولگرد در محوطه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان هستیم که متاسفانه چهره این مجموعه ارزشمند را مخدوش کرده است.

وی ادامه داد: سگ های ولگرد در خارج از مجموعه تاق‌بستان و در فضای پارک‌های غربی و شرقی تاق‌بستان نیز به تعداد قابل توجهی دیده می‌شوند.

مرادی بیستونی تصریح کرد: چند روز پیش یکی از این سگ‌های ولگرد به یک گردشگر در داخل محوطه حمله‌ور شده بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهارکرد: برای جمع آوری این سگ‌های ولگرد با شهرداری منطقه 5 و شهرداری مرکز مکاتباتی انجام داده‌ایم و منتظر جمع آوری آنها هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: اغلب این سگ‌های ولگرد از روستای تاق‌بستان که در جواز مجموعه تاریخی تاق‌بستان قرار دارد، آمده و از میان میله‌ها و فنس‌ها وارد مجموعه می‌شوند.

مرادی بیستونی تاکید کرد: یقینا وجود چنین مواردی به چهره یک منطقه توریست‌پذیر همچون تاق‌بستان که نگین و چشم و چراغ شهر کرمانشاه است، آسیب جدی می‌زند.

خبرنگار ایسنا در پی مطرح شدن این موضوع به سراغ معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه رفت که پاسخ او را نیز انعکاس دهد.

مهندس امیر رحیمی در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون هیچگونه مکاتبه‌ای با شهرداری در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد در مجموعه تاق بستان صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با این وجود، همین امروز یک اکیپ مخصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد را به این منطقه می‌فرستیم که در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار