دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد
دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی استان: ابلاغیه‌ای برای افزایش نرخ بلیت از سوی ایرلاین‌ها دریافت نکردیم
کد خبر: ۱۸۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 14 February 2016
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: برای ایام نوروز هم طی هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی و با توجه به یک سر خالی بودن پروازهای رفت یا برگشت، افزایش نرخ متوسط 30 درصدی در قیمت‌ها نسبت به نرخ‌های تکلیفی گذشته، اعمال شده است‌ و مسافران می‌توانند با توجه به توان مالی خود در ایام و ساعت‌های مختلف، کلاس‌های مختلف پروازی را انتخاب کنند.
مقصود اسعدی سامانی ‌با اشاره به فروش بلیت نوروزی پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی در مقطعی بسیار کوتاه و روزهای اول اجرای قانون، مشکلاتی در قیمت‌ها رخ داد، اما امروز نرخ بلیت در مسیرهای آزاد شده روند متعادلی دارد.
وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی تلاش کردند، در راستای واقعی کردن نرخ بلیت پروازهای داخلی، افزایش 25 تا 35 درصدی و متوسط 30 درصدی نسبت به نرخ‌های تکلیفی گذشته را در برخی مسیرها اعمال کنند، ضمن آن که در برخی مسیر‌های آزاد شده نرخ‌ها کاهش هم داشت.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هم اکنون نرخ‌های متنوع در روزها، ساعات و کلاس‌های متفاوت پروازی اعمال می‌شود، البته در برخی از ایام و کلاس‌های پروازی نرخ‌های کنونی از نرخ‌های قبلی تکلیفی، پایین‌تر است.
وی با اشاره به این که انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری به صورت منظم نرخ‌های بلیت هواپیما را رصد می‌کنند، افزود: تا‌ امروز نشانی از اعمال نرخ‌های هیجانی و غیرمتعادل از سوی شرکت‌ها و آژانس‌ها مشاهده نشده است.
اسعدی سامانی گفت: برای ایام نوروز هم طی هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی و با توجه به یک سر خالی بودن پروازهای رفت یا برگشت، افزایش نرخ متوسط 30 درصدی در قیمت‌ها نسبت به نرخ‌های تکلیفی گذشته، اعمال شده است‌ و مسافران می‌توانند با توجه به توان مالی خود در ایام و ساعت‌های مختلف، کلاس‌های مختلف پروازی را انتخاب کنند.
وی بیان کرد:‌ برای پروازهای نوروزی‌ از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال بعد، ‌تلاش شده است، شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های‌ متناسب و متعادلی اعمال کنند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: شرکت‌های هواپیمایی که برنامه‌های پروازی خود را از قبل برای نوروز تنظیم کرده بودند، بلیت‌های نوروزی را در سیستم عرضه کرده و به فروش رسانده‌اند و سهمیه ایام نوروز این ایرلاین‌‌ها اغلب به پایان رسیده است؛ همچنین شرکت‌های هواپیمایی دیگر که برنامه‌های فصلی تنظیم می‌کنند و هر دو تا سه ماه یک بار این برنامه تنظیم می‌شود، در حال ‌عرضه بلیت‌های نوروزی هستند یا تنظیم برنامه آن‌ها حداکثر تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و عرضه می‌شود.وی ادامه داد: مسافرانی که متقاضی سفر در ایام نوروز هستند، باید بلیت‌های خود را از سایت شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر ایرلاین‌ها و آژانس‌های دارای مجوز بند «الف» تهیه کنند و از خرید بلیت از سایت‌های اینترنتی غیرمجاز خودداری کنند.
موضوع‌ نرخ توافقی پروازهای داخلی برای نوروز منتفی شد
‌‌اسعدی سامانی ‌درباره سرنوشت موضوع نرخ‌های توافقی‌ بلیت پروازهای داخلی‌ و جلسات سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها ‌توضیح داد: موضوع نرخ توافقی برای بلیت‌های نوروز مطرح نبوده است بلکه در آزادسازی نرخ‌ها موضوع واقعی شدن قیمت‌ها مطرح است.
وی افزود: پس از جلسات مختلف با سازمان هواپیمایی کشور موضوع نرخ‌های توافقی تقریباً لغو شد.
هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها دریافت نکردیم
در همین حال دبیر انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خراسان رضوی روز گذشته در گفت و گو با خراسان درباره افزایش متوسط 30 درصدی نرخ بلیت توسط ایرلاین‌ها در برخی مسیرها اظهار کرد: پس از آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما، چندی پیش برخی ایرلاین‌ها نرخ بلیت پروازهای خود را در 170 مسیر اعلام شده افزایش دادند و پس از آن، افزایش نرخ جدیدی نداشتیم.
فرقانی در پاسخ به این که الان نرخ‌های بلیت هواپیما برای نوروز چگونه است؟ افزود: همان قانون آزادسازی است و قرار نیست درصد خاصی اضافه شود.
وی ادامه داد: تا به امروز هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها دریافت نکردیم.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: الان پروازهای نوروزی با همان قیمت‌های آزاد سازی نرخ بلیت به فروش می‌رسد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار