کد خبر: ۱۸۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 14 February 2016


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، اسماعیل خلیلی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف سهم پذیری هر چه بیشتر بخش تعاون در تحقق سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و پشتوانه‌سازی توسعه زیرساخت‌های شکل‌گیری کامل اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و کاهش تصدی‌گری بخش دولتی در عرصه تولید و خدمات منعقد شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اهداف این تفاهمنامه افزود: از اهداف عقد این تفاهمنامه می‌توان به همکاری در راستای تحقق مواد قانونی مرتبط و ارتقای سهم بخش تعاون در فعالیت‌های صنعتی، بازرگانی و فناوری اطلاعات، همکاری در زمینه حمایت مشترک از شرکت‌های تعاونی دانش بنیان است.

وی، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان حوزه فناوری اطلاعات بخش تعاون، توسعه فرهنگ کارآفرینی در کلیه مقاطع تحصیلی و مهارت‌های فعال در بخش تعاون و نیز فراهم ساختن زمینه بهره‌برداری هر چه بیشتر و مطلوب‌تر از ظرفیت‌های استثنایی منطقه ویژه اقتصادی پیام توسط بخش تعاون نام برد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده تا در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مدیریت، انبارداری، کامپیوتر و فناوری اطلاعات((IT مساعدت لازم را انجام دهند.

وی گفت: همچنین در زمینه شکل‌گیری و ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان متقاضی فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی پیام همکاری و تسهیل‌گری شود.

خلیلی افزود: یکی دیگر از این اهداف تامین منابع مالی مورد نیاز تعاونی‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام را توسط بانک‌های عامل زیر مجموعه وزارت متبوع در اولویت قرار دهد و بانک توسعه تعاون نیز در زمینه ساخت مجتمع‌های کارگاهی تعاونی از طریق مشارکت در سرمایه‌گذاری و تامین تسهیلات مورد نیاز آنها همکاری کند.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز طی این تفاهمنامه متعهد شد تا در تخصیص اراضی موجود و قابل واگذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام، تعاونی‌های فعال در حوزه IT را در اولویت قرار دهد و به منظور حمایت از اشتغال فارغ‌التحصیلان مقرر شد در استقرار شرکت‌ها و واحدهای خدمات فنی و مهندسی در شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه it و تکنولوژی‌های برتر متقاضی حضور در منطقه اقتصادی پیام تمامی شرکت‌های مذکور در شرایط برابر اولویت خواهند داشت و زمینه‌ای متناسب برای استقرار فعالیت آنان در فازهای توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پیام فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: این تفاهم نامه از زمان انعقاد اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار