شکورپور عروسک ساز و کارگردان نمایشهای عروسکی با کمک چند علاقمند آدمکی زباله ای را بر ساحل خوابانده بود تا به مردم هشدار دهد که آلودگی طبیعت نیستی انسان را همراه خواهد داشت
کد خبر: ۱۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 03 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، در این آیین زیست محیطی علیرضا شکورپور و میلاد صدیق از هنرمندان انزلی به علاقمندان آموزش دادند که چگونه می توان به جای رها کردن بطری های پلاستیکی در دل طبیعت ، از آنها مجسمه های زیبا ساخت .

شکورپور عروسک ساز و کارگردان نمایشهای عروسکی با کمک چند علاقمند آدمکی زباله ای را بر ساحل خوابانده بود تا به مردم هشدار دهد که آلودگی طبیعت نیستی انسان را همراه خواهد داشت.

میلاد صدیق هنرمند عرصه گرافیک و شعر نیز همراه با یکی دو هنرآموز با بطری های آب معدنی و نوارهای پلاستیکی بزی که نماد سال 1394 است را ساخته بودند که با چشم به آبی بیکران خزر گویا میل دریایی شدن داشت . 

آنها با حوصله کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان علاقمند را برای ساخت مجسمه های بازیافتی و مجسمه های شنی راهنمایی می کردند.

سحر اخوان هنرمند عرصه هنرهای تجسمی ، کودکان حاضر را برای ساخت نماد منطقه آزاد از ماسه و ظروف بازیافتی هدایت می کرد .

در پایان بخشی از ساحل به جای زباله به مجسمه های رنگارنگ اسب بالدار، بز ، آدمکهای پلاستیکی ، موش کور ، هواپیمای پلاستیکی از بطری و مواد بازیافتی و همچنین مجسمه های شنی ماهی و آفتاب پرست و گل و پرنده که جاذبه ای برای گردشگرانی بود که در کنار آنها عکس یادگاری می گرفتند آراسته شد و به سازندگان مجسمه ها نیز جوایزی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی اهداء شد.

علیرضا شکورپور مدیر این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت : این جشنواره با هدف فرهنگ سازی در زمینه های حفاظت از محیط زیست، لزوم جمع آوری زباله ها از طبیعت، افزایش همکاری جمعی میان مردم و سازمانهای دولتی در نگاهبانی از مواهب طبیعی و آشنایی گردشگران با هنرهای تجسمی برگزار شد.

همچنین در این ایام نمایش خیابانی 'ما گردشگر هستیم 'به نویسندگی و کارگردانی علیرضا شکورپور و بازیگری نیره بخشی پور و علیرضا شکورپور در طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی اجرا شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر در ایام نوروز امسال شاهد ورود دهها هزار گردشگر از نقاط مختلف کشور بود .

بهره گیری از تسهیلات کالای همراه مسافر در مجتمع های تجاری ، وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب مانند آلاچیق های ساحلی، پارک بازی کودکان، وسایل ورزشی و فضای سبز و آراستگی ساحل در محدوده طرح ساحلی به همراه ارائه سایر خدمات لازم جهت آسایش گردشگران ورودی به محدوده تجاری و گردشگری، از ظرفیت های این منطقه برای جذب گردشگر است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار