کد خبر: ۱۸۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 15 February 2016


رئیس پلیس البرز ازدستگیری زمین خواران میلیاردی درشهرستان فردیس این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، سردار بخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: اعضای این باند جعل و زمین خواری با شناسایی املاک و زمین های بلاصاحب درسطح شهرستان فردیس و کرج و فروش این املاک میلیاردها ریال به جیب زدند.

وی اضافه کرد: دربررسی های پلیس ، تعدادی از پلا ک های ثبتی شناسایی و با توجه به اینکه دامنه فعالیت این باند درشهرستان کرج وفردیس بود بلافاصله شناسایی اعضای باند به صورت ویژه دردستورکار پلیس این استان قرارگرفت .

وی گفت : نحوه فعالیت این باند دراختیار دادستان عمومی وانقلاب شهرستان فردیس قرارگرفت که با هماهنگی قضایی در هفتم بهمن ماه جاری مخفیگاه دو نفر اعضای باند درفردیس شناسایی و هردو متهم دستگیر شدند.

کامرانی صالح افزود: دربازرسی از مخفگیاه این افراد سه برگ 16 عددی هلوگرام سند تک برگی ، دوسند دفترچه ای خام ، دو عدد سند پلاک ثبتی ، مبلغ 70 میلیون ر یال به همراه نقشه هوایی منطقه مشکین دشت فردیس و تعداد یک جلد سند دفترچه ای و یک بسته فرم وسربرگ آرم دار شهرداری کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان دربازجویی به جرم خود مبنی بر زمین خواری و کلاهبرداری میلیاردی با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کردند و گفتند که با شناسایی زمین های بلاصاحب اقدام به تهیه پیش نویس از پرونده ملک مورد نظر می کردند.

رئیس پلیس البرز گفت: این افراد اقدام به جعل سند و جعل وکالت فروش ازطرف مالک که وجود خارجی نداشت ، می کردند.

وی ادامه داد: افراد با شگردهای خاص حدود 30 هزارمتر مربع از اراضی شهرستان های فردیس و کرج به فروش رسانده اند.

فرمانده انتظامی البرز گفت: در مجموع پنج نفر در این زمینه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

**** دستگیری باند اخاذان مامورنما درالبرز

رئیس پلیس البرز دربخش دیگری ازسخنان خود گفت : اعضای یک باند اخاذمامورنما با استفاده از دو دستگاه خودرو سمند و پژو 405 درپوشش ماموران ناجا با درجات و علائم مختلف تحت عنوان مامور پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر اقدام به اخاذی از شهروندا ن استان البرز می کردند که موضوع به صورت ویژه دردستورکار پلیس قرارگرفت .

کامرانی صالح افزود: ماموران پلیس درتحقیقات اولیه شناسایی خو درو ومالکان را مورد بررسی قراردادند و مشخص شد که خودروها آنان سرقتی است .

وی گفت : با بررسی بانک اطلاعاتی سارقان سابقه دار که اخیرا اززندان آزاد شده اند، مشخص شد که اعضای باند از مجرمان سابقه دارهستند که پس ازآزادی اززندان دوباره به اعمال مجرمانه خود روی آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی پلیس سه نفر ازاعضای باند دریک عملیات غافلگیرانه دستگیر و دربازرسی ازمنازل متهمان مقادیر قابل توجهی لوازم منزل مسروقه ازجمله تلویزیون ، تابلو فرش ، لوازم برقی و جواهرات کشف شد .

فرمانده انتظامی البرز گفت : متهمان در اعترافات خود گفتند که درزندان با هم آشنا شدند و با تشکیل باند پنج نفره دردوماه گذشته درساعات اولیه و پایانی شب در قالب گروه های سه وچهارنفره سد راه رانندگان خودروهای وانت نیسان و وانت پیکان که اغلب عبوری و میوه فروش بودند بامعرفی خود تحت عنوان مامور پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر راننده و سرنشینان را مورد بازرسی بدنی قرارداده و دریک فرصت مناسب اقدام به سرقت از وجوه نقد و اشیا باارزش داخل خودرو کرده و متواری می شدند.

کامرانی صالح افزود: متهمان دستگیر شده تاکنون به 38 فقره انواع جرائم اخاذی ، سرقت به عنف خودرو و سرقت منزل اعتراف کرده اند.

**** دستگیری دو هکر حسابهای بانکی درکرج

رئیس پلیس البرز دربخش دیگری ازسخنان خود از دستگیری دو هکر حساب های بانکی دراین استان خبرداد.

کامرانی صالح افزود: این دو هکر با شناسایی حساب های ویژه بانک ها، قصد هک کردن و جابه جایی مبالغی از طریق فضای الکترونیکی را داشتند که قبل از انجام عمل مجرمانه خود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین ازکشف 370 کیلوگرم انواع مخدر ازنوع تریاک ، حشیش و شیشه طی هفته گذشته دراستان البرز خبرداد وافزود: این مواد درچهارمرحله کشف شده و دراین زمینه 6 نفر شامل یک زن پنج مرد دستگیر شدند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود از دستگیری فردی خبرداد که با ترفندخرید خودرو، فروشندگان خودرو را به مکان های خلوت می کشاند و به بهانه بررسی سلامت خودرو، وسایل نقلیه را می ربود.

کامرانی صالح گفت: این سارق ، افرادی که در فضای مجازی اقدام به آگهی فروش خودرو کرده بودند را شناسایی و پس از کشاندن به مکان های خلوت اقدام به سرقت خودروآنان می کرد.

وی در بخش دیگری ازسخنانش از کشف 250 هزار عدد مواد محترقه درشهرستان کرج خبرداد و افزود: این مواد محترقه درچند روز گذشته دریک محموله کشف شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار