کد خبر: ۱۸۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲ 17 February 2016

تفاهم‌نامه‌ای به‌ منظور ارتقای همکاری در زمینه اعزام هیئت‌های تجاری و معرفی بیشتر پتانسیل‌های تجاری و اقتصادی بین رؤسای اتاق‌های استان البرز و آنتالیا منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنا مولایی در نشست با فعالان اقتصادی ترکیه در اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: بزرگترین مرکز اسکی کشور در استان البرز واقع شده است و امیدواریم با همکاری پیمانکاران ترکیه‌ای در ساخت هتل و مجموعه‌های توریستی در این منطقه کارهای مشترکی را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه صنعت گردشگری در ایران و به‌ویژه در استان البرز که از طبیعت و جاذبه‌های گردشگری برخوردار است، افزود: در این زمینه از مشارکت سرمایه‌گذاری کشور ترکیه استقبال می‌کنیم.

رئیس اتاق البرز به آمادگی این اتاق برای معرفی تولیدکنندگان میوه، سبزیجات و محصولات گلخانه‌ای این استان، برای صادرات به روسیه و کشورهای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: هم‌‌اکنون در زمینه‌های مختلفی مانند نساجی و ماشین‌آلات کشاورزی با شرکت‌های ترکیه‌ای در حال مذاکره هستیم و می‌توانیم در پروژه‌های بین‌المللی نیز همکار خوبی در کنار شرکت‌های ترکیه‌ای باشیم.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به تجارت صنعت غذای حلال گفت: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین‌المللی غذای حلال با کشور ترکیه همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه این استان دومین تولیدکننده دارو به‌ ویژه در زمینه بیماری‌های خاص در کشور است، خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی استان می‌توانند همکاری‌های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور ایتالیا داشته باشند.

حسین پیرمؤذن خزانه‌دار اتاق بازرگانی استان البرز نیز در این نشست به لزوم ایجاد واحدهای تجاری مشترک و تولید در داخل ایران تأکید و تصریح کرد: در دوران پساتحریم نگاه اقتصادی دولت و بخش خصوصی به ایجاد واحدهای تولیدی مشترک است که با موقعیت خوب جغرافیایی و دسترسی ایران به بازار کشورهای منطقه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی به نتایج مثبت سفر رؤسای اتاق استان‌های کشور به آنکارا و استانبول اشاره کرد و بیان کرد: برای ایجاد کمیته‌ای مشترک در راستای الگوبرداری از ساختار اتاق بازرگانی کشور ترکیه، بین رؤسای دو اتاق ایران و ترکیه تفاهم خوبی انجام شد که منتظر پذیرایی از هیئت کارشناسان و تجار این کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی هستیم.

پیرمؤذن ضمن اشاره به تحریم روسیه علیه کالاهای تولید شده در ترکیه، عدم موفقیت تجار ایرانی برای انتقال این کالاها به روسیه را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: ما فقط اجازه صادرات کالاهای تولید شده در خاک ایران را داریم و باید به جای انجام کار واسطه‌ای، به تولید مشترک در داخل ایران بیندیشیم که نه‌ تنها بازار روسیه بلکه بازار کشورهای منطقه را تحت پوشش قرار دهیم.

داودچتین رئیس اتاق بازرگانی آنتالیا نیز هدف از این سفر را بررسی پتانسیل‌های اقتصادی و همکاری‌های مشترک بین فعالان اقتصادی آنتالیا و واحدهای صنعتی استان البرز عنوان کرد و گفت: طی جلساتی که هفته‌های اخیر بین دو اتاق برگزار شد، افزایش شناخت بین واحدهای تولیدی و همچنین خدماتی تخصصی مانند کشاورزی، هتل‌داری، توریسم و خدمات درمانی منجر به افزایش سطح مناسبات تجاری بین دو کشور می‌شود.

رئیس اتاق آنتالیا از سفر هیئت تجاری آنتالیا در زمینه‌های دارویی، تولید سنگ های مرمری، مواد شیمیایی، هتل‌سازی، سرمایه‌گذاری در حوزه توریسم خبر داد و افزود: امضاء تفاهم‌نامه‌ها، گام ابتدایی برای تحقق اهداف است و گام عملی باید از طریق دیدارهای مستقیم بین تجار و واحد‌های تولیدی صورت پذیرد و نقش اتاق‌های بازرگانی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه‌ای برای ارتقای همکاری در زمینه اعزام هیئت‌های تجاری و معرفی بیشتر پتانسیل‌های تجاری و اقتصادی بین دو رؤسای اتاق‌های استان البرز و آنتالیا توسط رحیم بنا مولایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز و داود چتین رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آنتالیا امضا شد.

بر‌ اساس این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه ترویج، تقویت و توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری و همچنین همکاری‌های اقتصادی، علمی و فناوری در میان جوامع کسب و کار مربوط به خود تلاش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار