دبیر ستاد راهیان نور قم:
دبیر ستاد راهیان نور قم گفت: اردوهای راهیان نور انعکاس همدلی و همزبانی ملت و دولت با راه شهداست و جلوه زیبای همدلی و همگرایی دولت و ملت را نیز مجسم می کند.
کد خبر: ۱۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 04 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، احمد حسینی در حاشیه بازدید میدانی از مناطق یادمانی دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) و بزرگداشت مادران و همسران شهدا، افزود: دفاع مقدس موضوعی همگانی است و ضرورت دارد همه نهادهای استان، توجه به اردوهای راهیان نور را با افق بلند و وسعت نظر به سمت اولویت های برنامه های خود سوق دهند.

وی اضافه کرد: این حرکت مورد سفارش اکید مقام معظم رهبری و یکی از جلوه های زیبای تحقق همدلی و همزبانی ملت و دولت است.

وی با بیان اینکه راهیان نور با ارزش ترین و تاثیرگذارترین حرکت فرهنگی پس از زیارت اماکن متبرکه است، ابراز داشت: سفر به سرزمین های نور در راستای عمل به رهنمودها و سفارشات مقام معظم رهبری و تداوم راه شهدای عزیز است که نقش بسزایی در تثبیت باورها و اعتقادات داشته و عامل مهمی در جلوگیری از فراموشی افتخارات دوران دفاع مقدس و زدودن غبار غربت از آن محسوب می شود.

حسینی با اشاره به ضرورت حفظ تاریخ دفاع مقدس و انتقال صحیح آن به نسل های آینده، گفت: در این راستا نقش آفرینی نهادها و سازمان ها برای زمینه سازی، تشویق و حضور حداکثری مردم، ضرورت و رسالتی ذاتی و انکار ناپذیر است تا با استعانت از ارواح مطهر شهدا، شاهد احیاء ظرفیت های عظیم نهفته در دستگاه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه قم در مسیر ارتباطی 17 استان کشور قرار گرفته است، یادآور شد: سال گذشته حدود یک میلیون نفر از زائران راهیان نور در مسیر رفت یا برگشت خود به مناطق عملیاتی، به قم وارد و از فضای معنوی و زیارت حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران بهره مند شدند.

وی تنوع چشمگیر حضور افراد و سلایق مختلف در اردوهای راهیان نور و افزایش سفر با خودروهای شخصی به این مناطق را از ویژگی های اردوهای امسال برشمرد و ابراز داشت: اشتیاق فراوان علاقه مندان به فرهنگ دفاع مقدس، حرکت سریعتر به سوی مردمی شدن و افزایش موج خانواده محوری به جای کاروان محوری را طی سال های آینده به دنبال خواهد داشت که ضرورت دارد در این خصوص نیز برنامه ریزی و بسترسازی مناسب صورت پذیرد. 

وی افزود: حرکت راهیان نور که از ابتدای اردیبهشت هر سال- آغاز سال راهیان نور- شروع می شود و تا پایان فروردین سال بعد ادامه می یابد.

دبیر ستاد راهیان نور استان قم طی روزهای هفته گذشته به منظور بازدید میدانی از وضعیت برنامه های اردوهای راهیان نور استان در دو پادگان شهید زین الدین اندیمشک و شهید حبیب اللهی اهواز و برخی مناطق عملیاتی حضور یافت و ضمن ابلاغ پیام تشکر استاندارقم به خادمان، متولیان و میزبانان زائران سفرهای نور، از عملکرد کمیته های پشتیانی، فرهنگی، راویان و به خصوص سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در کمیته اعزام، تقدیر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار