دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه پیامکی «هر شهروند، یک بازرس» در کرمانشاه برای ارائه گزارش‌های مردمی تخلفات انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۱۸۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 18 February 2016
دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه پیامکی «هر شهروند، یک بازرس» در کرمانشاه برای ارائه گزارش‌های مردمی تخلفات انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام عبدالله عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی بازرسان انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون چندین جلسه توجیهی برای بازرسان و سربازرسان نظارت بر فرآیند انتخابات در کرمانشاه برگزار شده است.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم با وزرات کشور از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسات خاطرنشان کرد: در این جلسات با تشریح وظایف قانونی بازرسان نکاتی در مورد استفاده از سامانه سهبا برای نظارت نیز آموزش داده می‌شود.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گزارشات ارسالی به سامانه سهبا را شامل سه فاز برشمرد و ادامه داد: در فاز اول که به «هر شهروند یک بازرس» مربوط می‌شود، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 3000676 برای استان کرمانشاه تخلفات احتمالی را گزارش دهند.

عزیزی از راه‌اندازی و فعالیت این سامانه خبر داد و بیان داشت: مردم می‌توانند از این طریق مسئولان بازرسی را در جریان تخلفات بگذارند و یا پیشنهادات خود را مطرح کنند و در فرآیند نظارت مشارکت داشته باشند.

وی فاز دوم سامانه سهبا را مربوط به تضمین حقوق نامزدها دانست و گفت: در بخش دیگر که شامل نظارت کاندیدهای انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می‌شود، افراد می‌توانند نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را منتقل کنند.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه نظارت بازرسان و سربازرسان را فاز سوم سامانه هوشمند بازرسی انتخابات عنوان کرد و افزود: این افراد وظیفه دارند تا فرآیند برگزاری انتخابات را منطبق با روح و نص قانون بررسی کنند.

عزیزی بیان داش: فرآیند بازرسی انتخابات در شهر کرمانشاه توسط 496 بازرس و 46 سربازرس انجام می‌گیرد که تمامی این افراد آموزش‌های لازم را دیده‌اند و امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته انتخابات بر اساس مر قانون انجام گیرد.

* تخلفات کاندیداهای مجلس با شروع ماراتن تبلیغاتی

وی در مورد تخلفات کاندیدهای انتخابات نیز نکاتی را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر لزوم تبلیغات قانونی اظهار کرد: نصب تبلیغات برای کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در قالب بنر با ابعاد 70*100 سانتی‌متر، پوستر در قالب 15*20 سانتی‌متر و عکس و بروشور در ابعاد 15*10 سانتی‌متر قانونی است.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به تخلفات صورت گرفته از سوی کاندیداها در این زمینه تصریح کرد: در تمام سطح شهرها برای کاندیداهای مجلس خبرگان موارد مذکور بلامانع است و برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی صرفا در درب ستادهای انتخاباتی نصب تبلیغات با هر ابعادی مشکلی ندارد.

عزیزی ادامه داد: قانونگذار سطح تخلفات را مشخص کرده است و بر این اساس چنانچه اشخاص حقیقی تخلفاتی در این زمینه داشته باشند طبق ماده 17 محاکم صالحه دستگاه قضا خارج از وقت رسیدگی می‌کند.

به گفته وی، شخصیت‌های حقوقی نیز چنانچه در این زمینه قانون را نقض کنند هیئت‌های تخلفات اداری موظف به بررسی این موضوع هستند و تاکنون نیز تخلفات اداری قابل توجهی گزارش نشده است.

گفتنی است، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری یک‌هزار و 600 بازرس و سربازرس بر یک‌هزار و 514 شعبه اخذ رأی و فرآیند انتخابات در استان کرمانشاه نظارت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار