نامه اخیر حجت الاسلام آشتیانی به فرمانداری قم بزرگترین شوک را به لیست های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در قم وارد کرد و جبهه گیری های انتخاباتی را وارد فاز جدیدی کرد.
کد خبر: ۱۸۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 18 February 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی دیروز با ارسال نامه‌ای به فرمانداری قم خواستار عدم انتشار نام و عکس خود در کنار کاندیداهای دیگر به جز نامزدهای موردحمایت شورای اصولگرایان استان قم شد.

این اقدام آشتیانی در حالی پیش از آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که پیش از این حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه‌ای که با غیبت چند عضو شاخص ازجمله آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین برگزار شد، حجت‌الاسلام آشتیانی، علی لاریجانی و حجت‌الاسلام بنایی را در لیست خود قرار داده بود.

از سوی دیگر عصر دیروز ابوالفضل کاویانی رئیس کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان قم نیز از ارائه لیست جریان اصلاحات در قم خبر داد و گفت: جریان اصلاحات در قم از آقایان علی لاریجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جعفری فرانی و محمدحسن نجفی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حمایت می‌کند.

این در حالی است که پیش از این انصراف یامین پور نیز باعث ایجاد تغییرات در آرایش لیست‌های انتخاباتی شده بود و درواقع مسیر همگرایی اصولگرایان در انتخابات را هموارتر کرده بود.

هم‌اکنون آقایان آشتیانی، لاریجانی و بنایی در لیست جامعه مدرسین قرار دارند و در مقابل آقایان امیرآبادی، آشتیانی و ذولنور در لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قرار دارند که تنها حجت‌الاسلام آشتیانی است که در هر دو لیست حضور دارد و با توجه به نامه اخیر وی، به نظر می‌آید وحدت در بین لیست اصول گریان برایش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

علاوه بر این عدم اشتراک لیست اصلاح‌طلبان با لیست اعتدال هم در نوع خود جالب است به طوری که تنها علی لاریجانی در هر دو لیست قرار دارد و بنایی و مفتح دیگر اعضای لیست اعتدال جایی در بین لیست اصلاح‌طلبان ندارند که می‌تواند در کاهش آرای این دو تأثیرگذار باشد.

به هر حال جریان اعتدال جدا از اصلاح‌طلبان نیست و تنها با تغییر نام قصد داشته است در دو سال گذشته از اصلاح‌طلبان و فتنه‌انگیزهای آن‌ها در طی یک دهه گذشته عبور کند.

نکته مهم دیگر این‌که حضور احتمالی آشتیانی در لیست جمعیت رویش‌های انقلاب است که با توجه به کناره‌گیری یامین پور و حضور امیرآبادی و ذولنور در این لیست، می‌تواند به وحدت اصولگرایان کمک شایانی را بکند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار