مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به حمایت شهرداری از حدود 3هزار کودک در قالب مراکز پرتو گفت: مدیریت شهری طی سال های اخیر به منظور توانمندسازی، کارآفرینی، مداخلات روانی و اصلاح سبک زندگی کودکان کار و خیابان مراکز پرتو را در محلات مختلف راه اندازی کرده و طی یک سال گذشته تعداد این مراکز از 8 مرکز به 18 مرکز افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 20 February 2016
فرزاد هوشیار پارسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تمامی هزینه های راهبری مراکز پرتو توسط خیرین پرداخت می شود و شهرداری تنها در حوزه آماده سازی زیرساخت وارد عمل شده و نظارت بر حسن راهبری مراکز اعم از فعالیت های روانشناسان، مددکاران و مربیانی که در این مراکز فعالیت دارند را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی ما ایجاد کمپینی برای حمایت مداوم از کودکان کار و خیابان است، گفت: در این راستا ضروری است تا ظرفیت های مردمی که در تهران و به طور کلی در کشور موجود است را شناسایی و در قالب کمپین به درستی آن ها را سازمان دهی کنیم.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی اجرای طرح یک روز کار برای کودکان کار را یکی از بخش های کمپین حمایت از کودکان کار و خیابان معرفی کرد و افزود: به عقیده ما تمامی افراد جامعه فارغ از توانایی های اجتماعی از مهارت های فردی برخوردارند و می توانند از این مهارت ها در راستای رسیدگی به کودکان در معرض آسیب استفاده کنند.

هوشیار گفت: پیش بینی کردیم تا علاقه مندان به ارائه خدمات اجتماعی به کودکان از طرق مختلف همچون وب سایت آمادگی خود را اعلام کنند. پس از آن وعده یک روز کار برای کودکان در معرض آسیب را از آنان می گیریم تا در این امر خداپسندانه نقش بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت در این طرح برای عموم مردم از جمله زنان خانه دارد امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم تا در مراحل اول طرح با مشارکت و حضور بنگاه های اقتصادی و ادارات دولتی و در مراحل بعد با حضور آحاد مردم انجام شود.

به گفته مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی قرار است تا طرح مذکور همزمان با روز جهانی کار داوطلبانه در اسفندماه آغاز شود.

هوشیار در پایان به احتمال ایجاد فضایی برای فروش دست آفرین های کودکان کار همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایان سال اشاره کرد و گفت: از آن جا که بخشی از کودکان کار دست آفرین دارند، تلاش می کنیم فضایی را فراهم کنیم تا امکان فروش آن ها در فضاهای عمومی و پرجمعیت همچون بوستان ها فراهم شود. سعی ما این است که این اتفاق پیش از عید نوروز و همزمان با خرید نوروزی شهروندان صورت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار