کد خبر: ۱۸۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 20 February 2016


رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: ساماندهی بانوان عشایر در صندوق‌های اعتباری خرد در اولویت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کرمعلی قندالی ظهر امروز در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی چگونگی انتخاب تسهیل‌گر و تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایر کشور که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: توجه به رفع مشکلات عشایر می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه فعالیت‌های آنان محسوب شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که برای توسعه خدمات به این قشر در اولویت قرار گرفته است ساماندهی بانوان عشایر در صندوق‌های اعتباری خرد است.

رئیس سازمان امور عشایری کشور خاطرنشان کرد: در این راستا و بر اساس آمار موجود با اجرای این طرح 10 هزار نفر از زنان عشایر در این صندق ساماندهی می‌شوند.

قندالی خاطرنشان کرد: با ساماندهی این افراد گام‌های مثبتی در راستای توسعه فعالیت‌های آنان و ارتقای وضعیت اقتصادی این قشر برداشته می‌شود.

وی با اعلام اینکه حدود 50 درصد جمعیت عشایر را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این جمعیت ظرفیت عظیمی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.

قندالی با اشاره به اینکه زنان نیز دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند ادامه داد: فرآوری محصولات لبنی، صنایع دستی، گیاهان دارویی و دست پخت‌های زنان عشایر از جمله توانمندی‌های زنان عشایر است که باید به آن توجه کرد.

وی راه‌اندازی صندوق‌های خرد زنان عشایر را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: با راه‌اندازی این صندوق علاوه بر اشتغالزایی برای زنان در کارآفرینی و ارتقای سطح اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه عشایر نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

*تاکنون 86 صندوق خرد در استان‌های مختلف کشور راه اندازی شده است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه طی 10 سال گذشته و از زمان اجرای این طرح تا کنون 86 صندوق خرد در استان‌های مختلف کشور تشکیل شد است افزود: در این راستا در نظر داریم تا پایان سال جاری 86 صندوق دیگر در استان‌هایی که آمادگی تشکیل این صندوق‌ها را دارند راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان امور عشایری ایران با تأکید بر تقویت این صندوق‌ها خاطرنشان کرد: برای تقویت این صندوق‌منبع مالی از سوی دولت اعتباری در نظر گرفته شد است.

قندالی این اعتبار را برای صندوق‌ها حدود دو میلیارد تومان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار