فرماندار چرداول گفت: ستادهای تبلیغاتی نامزدها با رعایت اخلاق انتخاباتی و قوانین، فضا را برای برگزاری سالم، خوب و رقابتی این دوره از انتخابات فراهم کنند.
کد خبر: ۱۸۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 20 February 2016

فرماندار چرداول گفت: ستادهای تبلیغاتی نامزدها با رعایت اخلاق انتخاباتی و قوانین، فضا را برای برگزاری سالم، خوب و رقابتی این دوره از انتخابات فراهم کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛پرویز کولانی روز شنبه در جلسه توجیهی و آشنایی با قوانین و مقررات و تبلیغات انتخابات با حضور مسئولان ستادهای تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این شهرستان اظهار کرد: ستادها و طرفداران نامزدها با رعایت قانون، دین مداری و عدم توهین و افترا به یکدیگر فضای رقابت سالم همراه با همدلی و وحدت را در انتخابات فراهم کنند.
وی افزود: محل تبلیغات ستاد نامزدها در شهرهای تابع این شهرستان با هماهنگی شهرداران تعیین شده و اعضای ستادها می توانند بنرها و پوسترهای تبلیغی نامزد مورد علاقه خود را در این محل ها نصب کنند.
کولانی با بیان اینکه همه نامزدها از حقوق یکسان و قانونی در نزد عوامل اجرایی انتخابات برخوردار هستند، تاکید کرد: دولت با اصل بی طرفی و اجرای مر قانون بر برگزاری انتخاباتی سالم و امانتداری از آرای مردم تاکید و اهتمام ویژه دارد.
وی یادآور شد: ستادهای تبلیغاتی نامزدها فقط در مهلت قانونی ابلاغ شده می توانند به فعالیت تبلیغاتی خود ادامه دهند و یک روز قبل از برگزاری انتخابات از هرگونه تبلیغ و نصب بنر و پوستر امتناع کنند.
عدم نصب اقلام تبلیغاتی در معابر، دیوارها و مبلمان شهری، مکان یابی و تعین محل های مناسب در شهرها برای تبلیغات، رصد فعالیت ستاد تبلیغاتی نامزدها در فضای مجازی، عدم استفاده از بلندگوهای سیار در شهرها و روستاها، عدم راه اندازی کارناوال های خودرویی و جمع آوری بنرهای بزرگ خارج از محدوده ستاد در شهرها از دیگر مواردی بود که فرماندار چرداول به روسای ستادهای تبلیغاتی نامزدها در خصوص رعایت آنها یادآوری کرد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 435 هزار نفر واجد شرکت در انتخابات هستند در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی دو نماینده و حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات سراسری مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبری هفتم اسفندماه آینده برگزار می شود.
استان ایلام همچنین یک سهمیه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار