استاندار کرمانشاه گفت: باید از قصرشیرین با توجه به قابلیت های مرزی و ظرفیت های بخش کشاورزی بعنوان فرصت برای توسعه همه جانبه استان از جمله این شهرستان استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۸۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 20 February 2016
استاندار کرمانشاه گفت: باید از قصرشیرین با توجه به قابلیت های مرزی و ظرفیت های بخش کشاورزی بعنوان فرصت برای توسعه همه جانبه استان از جمله این شهرستان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله رازانی عصر شنبه که پس از بازدید از مرزهای پرویزخان و خسروی و طرح های در دست اجرا در جلسه ستاد توسعه قصرشیرین حضور یافت افزود: در سفر امروز قرارگاه خاتم الانبیا ماموریت داشت تا در یکی از شهرستان های کمتر برخوردار حضور پیدا کند که با توجه به رویکرد دولت در بخش اقتصاد مقاومتی مجموعه طرح ها و برنامه هایی را برای تقویت اقتصاد شهرستان و رفع مشکلات بیکاری و اشتغال انتخاب کند.

وی اظهار کرد: در جلسه امروز با حضور مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا ظرفیت ها و مشکلات موانع توسعه شهرستان قصرشیرین شناسایی و نسبت به راهکارهای رفع آن نیز تصمیم گیری می شود.

وی بیان کرد: در بازدید امروز از ظرفیت ها و قابلیت های قصرشیرین بازدید شد تا پس از تهیه طرح جامع و عملیاتی شدن برنامه ها و طرح ها بتوانیم سرنوشت متفاوتی را برای این شهرستان مرزی به ویژه در بخش اقتصادی رقم بزنیم.

وی ادمه داد: اقدامات بسیار مطلوبی از گذشته در منطقه آغاز شده و مردم قصرشیرین که سال ها از جنگ و تبعات جنگ رنج برده اند امروز شاهد اجرای طرح های بزرگ با سرمایه گذاری سنگین در این شهرستان هستند.

رازانی با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های اقتصادی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی در قصرشیرین افزود: باید از ظرفیت های موجود برای افزایش صادرات و رفع معضل بیکاری در منطقه استفاده کرد ضمن اینکه با تکمیل سدهای در دست اقدام و اجرای طرح سامانه گرمسیری شاهد تحول عظیمی در این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح باغ چهار هزار هکتاری بنیاد مستضعفان زمینه رشد و توسعه بخش کشاورزی قصرشیرین را بیش از پیش فراهم کرده است افزود: مرحله دوم طرح توسعه شیلات در 500 هکتار از اراضی منطقه در قصرشیرین دردست اقدام است که می تواند در اشتغالزایی افراد نقش بسزایی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: طرح هایی که در آینده نزدیک از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در قصرشیرین به مرور عملیاتی و اجرا می شود در زمینه تقویت اقتصاد و رفع مشکلات مردم منطقه است.

رازانی گفت: در نظر است در سال مالی جدید، برنامه ششم توسعه و همچنین در سفر نه چندان دور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان اعتبار قابل ملاحظه ای برای تسریع در روند توسعه قصرشیرین در نظر گرفته شود تا شاهد وضعیت جدیدی در این منطقه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قصرشیرین با توجه به مرزهای فعال و قابلیت های بخش کشاورزی به یک نقطه فرودگاهی نیاز دارد و تنها شهرستانی که بعد از مرکز استان کرمانشاه احداث فرودگاه در آن لازم و ضروی به نظر می رسد قصرشیرین است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: براساس آمار جمعیت هم اکنون قصرشیرین پایین ترین نرخ بیکاری در استان کرمانشاه را دارد و باید شرایطی فراهم شود تا زمینه اشتغال بیش از پیش جوانان در این منطقه مرزی فراهم شود.

رازانی گفت: از محورهای توسعه وجود استعدادهایی است که در منطقه وجود دارد و باید قصرشیرین را با شعار برخورداری از نعمت های فراوان به سمت توسعه سوق دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته از سال آینده به ویژه دراربعین حسینی شاهد تردد و سفر زوار از مرز خسروی باشیم.

وی همچنین از پیگیری لازم با وزارت کشور و شورای امنیت ملی برای تصویب وعملیاتی کردن طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و از سرگیری فعالیت کوله بری در این شهرستان مرزی خبر داد.

مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از تزانزیت کالاهای صادراتی و تانکرهای سوختی و تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است. 

روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی به عراق را حمل می کنند. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار