آخرین خبرها از فضای انتخاباتی استان: استاندار خراسان جنوبی در گفتگو با تابناک شرکت کرد
مسئولین نباید از امکانات دولتی له یا علیه نامزد خاصی استفاده کنند/ کاندیداها با مردم صادقانه برخورد کنند و وعده و وعیدهایی خارج از توان و اختیار خود به مردم ندهند / کاندیداهایی که رای می‌آورند به مردم پاسخگو باشند
کد خبر: ۱۸۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱ 21 February 2016

استاندار خراسان جنوبی گفت: با حضور پرشور مردم در انتخابات، دنیا متوجه می‌شود که بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، مردم همچنان پایبند به ارزش‌های انقلاب و خون شهدا هستند.

وجه‌اله خدمتگزار در گفت و گو با تابناک در خصوص نقش مسئولین در برگزاری انتخابات باشکوه گفت: مسئولین در سطح استان برای برگزاری انتخابات باشکوه موظف هستند فضای توام با آرامش، اعتماد و اطمینان ایجاد کنند و در حالت کلی نیز مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنند.

وی، مراقبت از امکانات دولتی را از دیگر وظایف مسئولین دانست و تصریح کرد: مسئولین نباید از امکانات دولتی له یا علیه نامزد خاصی استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مردم با اعتماد به اینکه همه مسئولین به وظیفه خود آشنا هستند و بر اساس قانون به وظایف خود عمل می‌کنند در امر انتخابات شرکت کنند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند و مسئولین نیز به رای مردم احترام بگذارند.

خدمتگزار، رای مردم را حق الناس دانست و ادامه داد: مسئولین باید به رای مردم احترام بگذارند و نباید رای مردم نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون روند انتخابات در بهترین شرایط پیش رفته است، تصریح کرد: تاکنون نامزدها موازین و قوانین انتخابات را به خوبی اجرا کرده‌اند و شور و شوق حضور در انتخابات نیز در مردم وجود دارد و مسئولین نیز بدون هیچ جانبداری در راستای برگزاری انتخابات باشکوه تلاش می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تدارک 606 شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی، گفت: نیروهای نظامی و امنیتی، هیئت های نظارت، بازرسی و تمام دست‌اندرکاران امر انتخابات با آمادگی کامل و با جدیت فضا را برای انتخابات باشکوه و سالم آماده می‌کنند.

خدمتگزار، انتخابات سالم را انتخاباتی قانونمند، همراه با رعایت موازین قانونی و اخلاقی برشمرد و تصریح کرد: قوانین مشخص برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تدوین شده است و نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز بر مبنای همین قوانین باید عمل کنند تا انتخابات سالمی را در 7 اسفند برگزار کنیم.

وی در خصوص انتظارات مسئولین از نامزدها گفت: مسئولین نیز همچون مردم توقع دارند افرادی که اعضای قوه مقننه را تشکیل خواهند داد به وظایفی که در قانون اساسی در نظر گرفته شده پایبند و قانون را به درستی اجرا کنند.

استاندر خراسان جنوبی در خصوص نقش مردم در انتخابات اظهارکرد: با حضور پرشور مردم در انتخابات دنیا متوجه می‌شود که بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی، مردم همچنان پایبند به ارزش‌های انقلاب و خون شهدا هستند که این امر را در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دوره های گذشته نیز نشان داده‌اند و در این دوره از انتخابات هم مانند گذشته با شکوه در انتخابات حضور خواهند داشت و دنیا متوجه می‌شود مردم به عنوان ولی‌نعمت ما، خود حافظ و پشتیبان نظام هستند و همیشه در راه دفاع از نظام تلاش می‌کنند.

خدمتگزار در خصوص جلوگیری از هرگونه اغتشاش و حضور بیگانگان در امر انتخابات گفت: کاندیداها نباید وعده و وعیدهایی خارج از توان، جایگاه قانونی و اختیار خود به مردم بدهند و با مردم صادقانه برخورد کنند و کاندیداهایی که رای می‌آورند به مردم پاسخگو باشند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها فضایی توام با آرامش و اعتماد را برای حضور مردم در انتخابات فراهم کنند، تصریح کرد: مردم بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه نظام هستند و هیچ کس نمی‌تواند به جای مردم تصمیم بگیرد و رای مردم حق الناس است که باید از رای مردم پاسداری کرد.

استاندارخراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این دوره از انتخابات نیز مردم حضوری باشکوه خواهند داشت و انتخاباتی سالم برمبنای قانون برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار