کد خبر: ۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸ 17 January 2015
استاندار البرز مهمترین سیاست‌ها و اولویت های راهبردی توسعه استان را در گفت‌وگويي تشريح كرد.
سیدحمید طهایی در گفتگو با سيماي استان البرز، بخشی از برنامه‌های راهبردی را در فرایند جذب بودجه سال 94 و اولویت های مهم استان تشریح کرد و اظهار داشت: پیشنهاد بودجه جاری و تملک دارایی‌های استان البرز برای سال آینده 201 میلیارد تومان است که برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است و علاوه بر این رقم، 115 میلیارد تومان نیز از سهم ماده 180 نیز به این رقم اضافه می‌شود که مجموع اعتبارات در سال آینده برای استان البرز خواهد بود.
وی با بیان اینکه با توجه توسعه استان و جذب نیرو نیازمند افزایش اعتبارات هستیم، افزود: حدود 22 درصد رشد اعتبارات را داریم و رشد متوسط اعتبارات جاری دستگاه‌ها حدود 45 درصد است.
طهایی در مورد کاهش ترافیک ناشی از راه‌اندازی اتوبان همت در جاده چالوس نیز گفت: احداث کمربند شمالی و جنوبی کرج هم در جلسات و نشست‌هایی مورد بررسی قرار گرفته و  اولویت نخست نیز با کمربندی جنوب کرج است.
وی  با اشاره به همکاری دستگاه های متولی امر در احداث کمربندی جنوب کرج بیان کرد: شهرداری و راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها در این زمینه در حال تلاش هستند که گشایشی در این زمینه انجام شود.
استاندار البرز در مورد پروژه قطار شهری کرج و برنامه‌های سال آینده در بودجه و تکمیل خطوط آن تصریح کرد: تکمیل پروژه قطار شهری کرج نیز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما است و پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده و تصمیمات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.
وی با اشاره به تعهدات شهرداری برای راه‌اندازی قطار شهری خاطرنشان کرد: تعهداتی که شهرداری داشته در حال جامه عمل پوشاندن است و برای سال آینده 100 میلیارد تومان اعتبارات از سهم دولت پیش‌بینی شده که به آن اضافه می‌شود.
استاندار البرز بیان کرد: از پیمانکار پروژه قطاری شهری کرج نیز خواسته شده تا با توجه به نشست‌های صورت گرفته به تعهدات خود عمل کند  و باید کار و عملیات به جد پیگیری و اجرا شود.
طهایی در مورد لزوم اجرای تعهدات پیمانکار قطار شهری کرج گفت: ناتوانی این شرکت را احساس نمی‌کنم و پیمانکار «سابیر» پیمانکاری قوی است و تجربه خوبی از آن در استان‌های دیگر سراغ دارم.
وی با اشاره به علاقه‌مندی بسیاری از پیمانکاران داخلی و خارجی  برای سرمایه‌گذاری در سایر خطوط ریلی در کرج اظهار داشت: در این بخش هم با توجه به اعلام آمادگی از شرکت‌های خارجی، داخلی و بانک‌ها تصمیمات خوبی گرفته می‌شود.
استاندار البرز با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای احیای واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل و ایجاد اشتغال در البرز تصریح کرد: با کلید تدبیر دولت در حال گره‌گشایی از برخی از واحدهای صنعتی در استان است که به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها و مشکلات داخلی تعطیل یا غیرفعال شده‌اند.
طهایی در مورد برنامه‌ احیای این واحدهای صنعتی نیز بیان کرد: جلساتی با صاحبان صنایع و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شده و در حال حل و فصل این موضوع هستیم.
وی با اشاره به نشست‌های ملی برای رفع مشکل این واحدهای صنعتی بیان کرد:در نشست‌های ملی از برخی از موسسات مالی و نمایندگان بانک‌ها قول مساعد اخذ شده تا  اعتبارات ویژه‌ای به استان اختصاص یابد و امیدواریم که بتوانیم از این ابزار برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان استفاده کنیم.
طهایی در مورد نشست با وزیر ارتباطات در مورد فرودگاه پیام هم گفت: نشست موثر و مفیدی با وزیر ارتباطات داشتیم و تصمیمات خوبی در مورد فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گرفته شد.
استاندار البرز با اشاره به حضور معاونانش در جلسات فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: قرار بر این شد که در مورد سیاست های راهبردی و برنامه ریزی فرودگاه پیام 2 نفر از معاونین استاندار در آن جلسه حضور داشته باشند.
طهایی افزود:در مورد منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز مقرر شد یکی از معاونین استاندار در جلسات تصمیم گیری حضور داشته باشد.
 طهایی با اشاره به علاقه‌مندی برخی از سازمان‌های ملی برای ایجاد شهرک علم و فن‌آوری بیان کرد: ما تقاضاهایی را از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی برای ایجاد شهرک‌های ICT داشته‌ایم که این موارد هم جزو برنامه‌ها است و در حال پیگیری هستیم و هنگام عملیاتی‌شدن اعلام می نماییم.
وی با اشاره به برنامه‌های استانداری البرز برای ایجاد اشتغال برای اقشار تحصیلکرده و جوانان بیکار البرز خاطرنشان کرد: گزارشی از سوی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت البرز در این زمینه داده شده است که امیدواریم که آن برنامه ها اجرایی و عملیاتی شود. 
استاندار البرز با اشاره به تشکیل ستاد تدابیر ویژه در استان خاطرنشان کرد:ستاد تدابیر ویژه در استان برای پیگیری موضوع اشتغال و حفظ اشتغال موجود فعال شده است.
وی در مورد ثبت نام افراد جویای کار در استان البرز گفت: اداره تعاون نیز موظف به ثبت نام از بیکاران استان البرز شده است.
طهایی در مورد برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه ای البرز نیز تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز مکلف شده  است تا آموزش‌های لازم را برای افراد جویای کار در نظر بگیرد و بعد از تکمیل آموزش ها این افراد به واحدهای تولیدی استان برای اشتغال معرفی شوند.
طهایی با اشاره به قول مساعد یکی از شرکت‌های استان برای بکارگیری هزار نفر نیرو در طرح توسعه‌ای جدید، گفت: در بازدیدی که از یک واحد صنعتی داشتم قول مساعد داده شد تا هزار نفر در طرح توسعه‌ای این شرکت به کار مشغول شوند.
وی در مورد سایر برنامه‌های استانداری نیز گفت:گزارش مشروح برنامه ها و اولویت ها به هیئت دولت با استفاده از تجربیات گذشته در دستور قرار دارد و فرصت خوبی برای گرفتن امتیازات ویژه برای استان تازه تأسیس البرز است.
طهایی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان‌ها افزود: سفر رئیس جمهور به این استان فرصت مناسبی برای انعکاس مشکلات البرز است و می توانیم با انعکاس مشکلات، گام‌های موثری را در دولت تدبیر و امید برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار