معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:
تابناک: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تصویب لایحه افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی توسط شورای شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 04 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علیرضا صلواتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی در شهر اصفهان اظهار داشت: لایحه‌ای که سال گذشته برای افزایش کرایه تاکسی تحویل شورای شهر اصفهان شده بود امروز توسط شورا تصویب شده که افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی را در پی داشت و هر کورس از 343 تومان به 413 تومان افزایش قیمت داد.

وی افزود: اگر تمام تاکسی‌های سطح شهر به سامانه هوشمند مجهز شده و همه به صورت الکترونیکی پرداخت داشته باشند، مشکل پول خورد برطرف می‌شود اما در حال حاضر برخی تاکسی‌ها کرایه‌ها را تا 50 درصد افزایش قیمت می‌دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه تا تابستان امسال نصب سامانه هوشمند به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: تا کنون بالای 60 درصد از تاکسی‌ها به سامانه هوشمند مجهز بوده و بالای 70 درصد برای آن ثبت‌نام کردند که امیدوار هستیم تا 3 ماه آینده پرونده سامانه هوشمند بسته شود.

وی با اشاره به تخلفات رانندگان تاکسی در بحث اخذ کرایه اضافه و یا عدم استفاده از سامانه هوشمند، خاطرنشان کرد: در صورت بروز تخلف توسط تاکسی‌داران در مرحله نخست اخطار کتبی با درج در پرونده و جریمه نقدی از 200 هزار تا 500 هزار تومان و الزام اخد تعهد کتبی، نوبت دوم توبیخ کتبی با درج در پرونده و جریمه اضافی‌تر تا سقف 4 میلیون ریال، نوبت سوم توبیخ کتبی با درج در پرونده و تعلیق پرونده از یک تا 3 ماه و جریمه تا 2 برابر جریمه مصوب مرتبه قبل محاسبه می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه هیچ خرابی در سامانه هوشمند تاکسی وجود ندارد، افزود: در مرحله نهایی در صورت بروز تخلف توبیخ کتبی با درج در پرونده و در نهایت به لغو پروانه صادره و محرومیت از کسب پروانه تا 6 ماه است و امسال سازمان تاکسی‌رانی خود را ملزم به نظارت می‌داند و تمام تاکسی‌ها ملزم به استفاده از سامانه هوشمند هستند.

وی با درخواست از مردم برای اعلام شکایت در صورت بروز تخلف توسط تاکسی‌ها گفت: شهروندان هرجا تخلفی اعم از عدم استفاده‌ از سامانه‌های هوشمند تاکسی و اخذ کرایه اضافی مشاهده کردند مراتب تخلف را به 137 یا با شماره 35688100 بازرسی تاکسی‌رانی اطلاع دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار