رئیس مرکز آموزش و پرورش کشور گفت: میانگین نمره معدل دبیرستانی‌ها به نمره 12 است و میانگین استان‌ها ،شهرستان‌ها مناطق و مدارس با یکدیگر با توجه به نمرات امتحانی دانش آموزان تفاوت دارد.
کد خبر: ۱۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 22 February 2016
عبدالرسول عمادی در رابطه با کاهش معدل مقطع متوسطه در طی دو سال آینده اظهار کرد: در تلاشیم تا نتایج امتحانات نهایی در خرداد سال 94-93 تحلیل شود، به طوری که می‌توان گفت در حال حاضر میانگین نمرات دانش آموزان در دروس امتحانات نهایی در تمامی دروس متوسطه نظری، فنی و کاردانش 12 است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته میانگین نمرات دانش آموزان 12 بود و در مجموع 80 درصد از دانش آموزان نمره قبولی را گرفتند، گفت: در مقیاس استانی 32 استان و در مقیاس شهرستانی به تعداد شهرستان‌ها و مناطق، نتایج میانگین نمرات دانش آموزان مشخص می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌ای برای تحلیل نتایج نمرات در خرداد 94 در نظر گرفته شده که در سطح ملی، استان، شهرستان، منطقه و حتی در شهر و مدرسه این تحلیل‌ها صورت گیرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پرورش با بیان این مطلب که مهمترین هدف از تحلیل وضع موجود آموزش و پرورش از جهت نتایج امتحانات است، گفت: در تلاشیم تا برمبنای نمرات دانش آموزان بتوانیم برنامه ریزی و هدف گذاری کمی برای سال‌های تحصیلی آینده داشته باشیم.

عمادی در ادامه اظهار کرد: درحال حاضر این تحلیل در تمامی مناطق کشور در حال انجام است و به لحاظ کمی نتایج برای خرداد سال تحصیلی 94-95 اعمال می‌شود.

رئیس مرکز آموزش و پرورش کشور اذعان کرد: میانگین نمرات به دست آمده برای تمامی مناطق کشور در سوابق تحصیلی دانش آموزان اعمال خواهد شد.

وی در رابطه با سوالت امتحانات نهایی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سوالات امتحان نهایی دانش‌ آموزان استاندارد بوده است ولی 50 درصد دانش آموزان موفق به پاسخ دادن به برخی از سوالات امتحانی نشده‌اند و این نشان دهنده آن است که مطلب درسی به خوبی به دانش آموزان تفهیم نشده است.

عمادی گفت: نتیجه این تحلیل‌ها به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای تغییر در محتوای کتاب درسی به ویژه کتاب‌های جدیدتالیف داده شده است.

رئیس مرکز آموزش و پرورش کشور در خاتمه گفت: ایجاد فرصت‌های برابر برای تحصیل و عدالت آموزشی نیز می تواند به بالابردن معدل دانش آموزان در دوره دبیرستان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار