مدیر عامل انتقال خون خراسان جنوبی:
مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مردم استان تقاضا داریم با آمدن فصل بهار بیشتر برای خون دهی مراجعه کنند، گفت: در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۸ هزار و ۷۹۹ نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند.
کد خبر: ۱۸۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 23 February 2016


محمدرضا عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در 11 ماهه امسال حدود 22 هزار و 307 نفر برای خون‌دهی به مراکز خون‌دهی در استان مراجعه کردند.

وی افزود: همچنین از 18 هزار و 799 نفر خون اهدا شده 17 هزار و 497 نفر آقا و یک هزار و 302 نفر خانم بودند که خون اهدا کرده اند.

مدیر عامل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این مدت 11 هزار و 100 نفر به صورت مستمر و 3 هزار و 553 نفر برای بار نخست در استان خون اهدا کردند.

عاملی تصریح کرد: در خراسان جنوبی 5 پایگاه انتقال خون وجود دارد که در شهرستان‌های قاین، طبس و فردوس هرکدام یک پایگاه و در بیرجند دو پایگاه فعال است و در سایر مناطق استان تیم‌های سیار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در 11 ماهه امسال درصد اهدا کنندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و تعداد اهداکنندگان مستمر نیز 59.4 درصد بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین میزان خون اهدا شده در گروه خونی O مثبت و کمترین میزان خون اهدا شده در گروه خونی AB منفی بوده است و همچنین از بانوان استان تقاضا داریم حضور پررنگ تری در اهدای خون داشته باشند.

عاملی تأکید کرد: با توجه به نیاز همیشگی به خون و نقش مردم در رأس این نیاز و کاهش مراجعه در ایام تعطیل از مردم در خواست داریم که با مراجعه بیشتر بهار پر طراوتی را برای بیماران به ارمغان بیاورند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار