همچنین در جلسه محکومیت اهانت به مقدسان ادیان با حضور «ادوارد هسوپیان» عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه ایرا‌ن ـ تهران‌ـ‌رشت نیز هرگونه اهانت به انبیا محکوم شد و وی خواستار برخورد مجامع بین‌المللی با توهین‌کنندگان شد.
کد خبر: ۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷ 31 January 2015
جلسه محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) با حضور حجت‌الاسلام علی کریمیان مدیر گروه معارف اسلامی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان و کشیش «امید ازگومی» و محمدرضا محبوب مسئول مؤسسه مذکور در کلیسای انجیلی رشت برگزار شد و طرفین هرگونه توهین به انبیای الهی و ادیان ابراهیمی را محکوم کردند و به وحدت هرچه بیشتر ادیان در مواجهه با اختلاف‌افکنان تاکید داشتند.

همچنین در جلسه محکومیت اهانت به مقدسان ادیان با حضور «ادوارد هسوپیان» عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه ایرا‌ن ـ تهران‌ـ‌رشت نیز هرگونه اهانت به انبیا محکوم شد و وی خواستار برخورد مجامع بین‌المللی با توهین‌کنندگان شد.

در پایان جلسه مذکور نیز بیانیه مشترک محکومیت توهین به ادیان و پیامبران الهی توسط عالم اسلامی، کشیش مسیحی و عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه رشت صادر شد که در بخشی از آن آمده است: با توجه به گسترش روز افزون معنویت‌خواهی و خداخواهی انسان‌های حق‌جو و حقیقت‌طلب در چند دهه اخیر شاهد موجی از حرکات تقابلی از طرف جبهه استکبار و دشمنان معنویت در مقابله با مقدسات ادیان الهی در قالب ساخت فیلم و کاریکاتور بوده‌ایم.

در بخش دیگری از بیانیه ذکر شده است: توجه به آموزه‌های ادیان الهی عاملی برای اعتلای اخلاقی و معنوی افراد و به تبع آن جوامع انسانی و راهی برای کاهش آلام بشری و از سویی سدی محکم در برابر گسترش سیاست‌های ضد اخلاقی و ضد بشری کشورهای سلطه‌گر است و این بار نیز شاهد رویکرد تقابلی جبهه استکبار با یکی از مقدسات ادیان الهی بوده‌ایم که خود می‌تواند نشانه بیم کشورهای استکباری از رشد و نفوذ جریان‌های معنویت‌خواه و نشانه‌ای از یک خیزش مقدس به سوی معنویت و هویت گمشده بشر در سده‌های پیشین است.

در ادامه بیانیه عالم اسلامی، کشیش مسیحی و عضو شورای خلیفه‌گری ارامنه رشت بیان شده است: با توجه به وعده‌های انبیای الهی و موحدان در سراسر تاریخ پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود و سلطه‌گران و معاندان تاریخی خداخواهی و معنویت‌خواهی راهی جز حرکت به سوی زوال نخواهند داشت.

در این بیانیه عنوان شده است: با توجه به اینکه اعتقاد داریم منشأ ادیان الهی یک خداست و حقیقت همه ادیان الهی گوهر ناب تسلیم و خضوع در برابر یک خداست توهین به مقدسات هر یک از ادیان الهی را توهین به یک حقیقت دانسته و آن را محکوم می‌کنیم و از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواستار آن هستیم که جلوی تکرار اینگونه اعمال شنیع به بهانه آزادی بیان گرفته شود.

این بیانیه عنوان کرده است: طبق تصریح اساسنامه حقوق بشر آزادی تا جایی محترم است که به حقوق دیگران تعرض نکند در حالی که اهانت به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان و جریحه‌دار شدن عواطف انسانی آنها لکه‌دار کردن حقوق معنوی آنها و تعرض به حقوق معنوی و انسانی مسلمانان است، به امید روزی که شاهد وقوع اعمال غیر انسانی با شعارهای به ظاهر انسانی نباشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار