همزمان با هفته جهاد کشاورزی در 200 هکتار از اراضی دشت نوقدشکی چوب کاری می شود
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، نهال ارزان و شناسنامه دار عرضه می کند
کد خبر: ۱۸۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷ 25 February 2016

اکبری رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در یک نشست مطبوعاتی به مناسبت روز مهندس، از عضویت دو هزار و 460نفر در سازمان نظام مهندسی استان خبر داد و گفت: هرساله حدود 150 نفر در حوزه مهندسی فارغ التحصیل می‌شوند که از ابتدای سال تاکنون 130 نفر از فارغ التحصیلان جذب این سازمان شده‌اند.

اکبری با بیان اینکه در بخش اعضاء حقوقی این سازمان 168 شرکت ثبت شده که از این تعداد 5 شرکت در سال 94 به سازمان اضافه شده اند، گفت: در بخش پروانه‌های اشتغال صادره از ابتدای تاسیس، برای اشخاص حقیقی 264 پروانه اشتغال و برای اعضاء حقوقی 39 پروانه تشکیل شده که این پروانه‌ها از ابتدای سال در بخش حقیقی 71 پروانه اشتغال و در بخش حقوقی 17 پروانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 35 پروانه برای نهاده‌های کشاورزی صادر و 12 پروانه نیز تمدید شده است،افزود: در بحث ساماندهی و نظارت برای فروش نهال در کمیته فنی فروش نهال به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شد که در این راستا تا کنون 8 مجوز فروش نهال صادر و بحث نظارت در این خصوص نیز توسط سازمان انجام می‌شود.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان: همچنین برای اولین بار شرکت رویش وابسته با سازمان نظام مهندسی عرضه نهال را انجام می‌دهد که با عرضه نهال ارزان‌تر و دارای شناسنامه فروشنده‌های دیگر نیز ترغیب به عرضه نهال ارزان‌تر شده که باعث تعدیل قیمت‌ها نسبت به سال گذشته شده است.

اکبری در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی این سازمان اشاره و گفت از ابتدای تاسیس تاکنون 215 دوره آموزشی برای 6671 نفر برگزار شده است.

صدور 100 پروانه مهارت برای مقنیان خراسان‌جنوبی

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان از برگزاری دوره آموزشی و صدور 100 پروانه مهارت برای مقنیان استان خبرداد و افزود: بر اساس آمار رسمی خراسان جنوبی دومین استان از نظر تعداد قنوات است اما از نظر آمار غیررسمی استان اول هستیم، و با توجه به وجود مقنیان متخصص در استان در قالب دوره‌های آموزشی پروانه مهارت صادر شده که تا کنون 100 نفر پروانه مهارت دریافت کرده اند.

وی در خصوص پروانه‌های صادره بخش دام و طیور و آبزیان از طریق این سازمان گفت: از ابتدای تاسیس در بخش‌های موافقت اصولی، تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس و تمدید پروانه تاسیس، پروانه بهره‌برداری و تمدید پروانه بهره‌برداری، مجوز توسعه و بهسازی دام روستایی 1973 فقره صادر شده که این تعداد 287 فقره در سال 94 بوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: در حوزه گلخانه و قارچ از ابتدای تاسیس در بخش صدور و تمدید 278 فقره مجوز صادر شده که 65 پرونده در این حوزه مربوط به سال جاری بوده است . همچنین آزمون‌های کارشناسی آبیاری تحت فشار برای اولین بار در استان انجام شده که 27 نفر در این دوره شرکت کرده‌اند.

کاشت 200 هکتار چوب در اراضی دشت نوقدشکی

اکبری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی اولین بخش اقتصادی استان است، گفت: اگر مسئولین استان به بخش کشاورزی توجه بیشتری داشته باشند بسیاری از فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی مشغول به کار خواهند شد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در خصوص برنامه‌های اجرایی با منایع طبیعی تصریح کرد: در سال گذشته بحث طرح‌نویسی مراتع به اعضاء این سازمان واگذار و 45 نفر در قالب دوره های آموزشی با منابع طبیعی قرارداد بسته‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین با همکاری سازمان اقتصاد مقاومتی در استان پیش‌بینی شده که برای 200 متقاضی گلخانه‌های 100 متری در خصوص احداث آنها آموزش‌های لازم و تسهیلات مورد نیاز ارائه شود.

اکبری در ادامه از کاشت زراعت چوب با استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند خبر دادو گفت: در بحث پساب فاضلاب نیز 200 هکتار از اراضی دشت نوقدشکی واقع در محدوده محمدیه با 45 لیتر در ثانیه آب پساب در اختیار سازمان قرار داده خواهد شد که کلنگ این مجموعه در هفته کشاورزی زده خواهد شد که هدف اصلی این مجموعه زراعت چوب است.

وی در پایان از نمایندگان مجلس آینده هم خواست که قانون اصل 44 را بیشتر توجه نموده و قانونی برای الزامی کردن مسئول فنی واحدی های تولیدی کشاورزی و دامداری تصویب نمایند تا هم ایجاد اشتغال شود و هم نظارت و مشاوره های در این واحد ها بیشتر شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار