پیش بینی می شود تا پایان امسال تولید گوشت شترمرغ در استان فارس به 55 تن افزایش یابد.
کد خبر: ۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ 31 January 2015
به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛گوشت شترمرغ دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است این گوشت یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز محسوب می شود.

گوشت شترمرغ دارای میزان زیادی آهن است حتی بیشتر از گوشت بوقلمون، مرغ یا گوشت گاو.

همچنین اسیدهای چرب غیراشباع موجود در گوشت شترمرغ 30 درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می دهد که این مزایا به همراه میزان بالای اسید چرب امگا-3 باعث شده که این گوشت انتخاب بسیار خوبی برای بیماران قلبی-عروقی و سالمندان باشد.

این گوشت دارای مواد معدنی ضروری مانند روی، منیزیم، ویتامین‌هایB1،B2و نیاسین است.

وسعت، تنوع آب و هوا و امکانات بالقوه از قبیل نیروی کار فراوان سبب شده اند تا استان فارس یکی از مناطق مستعد پرورش ماکیان از جمله شترمرغ باشد.

ستوده مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه پارسال 50 تن گوشت شترمرغ در فارس تولید شد افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال تولید این گوشت به 55 تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای 6 واحد پروانه بهره برداری صادر شده است که این 6 واحدپرورش شترمرغدارای ظرفیت 100 قطعه مولد و 3 هزار و 20 قطعه پرواری است.

این مسوول می گوید: برای 10 واحد با ظرفیت 450 قطعه مولد و 6 هزار و 500 قطعه پرواری نیز پروانه تاسیس صادر کرده ایم.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی فارس افزود: بیشترین میزان گوشت شترمرغ استان در شهرستانهای شیراز، مرودشت و بوانات تولید می شود.

ستوده بیان کرد: بخشی از گوشت شترمرغ فارس در خود استان مصرف وبخشی نیز به استانهای همجوارو تهران ارسال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار