مدیرعامل سازمان قطار شهری قم مطرح کرد:
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از تکمیل فاز یک پروژه مترو از ایستگاه قلعه کامکار تا ایستگاه شهید مطهری تا 22 ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 28 February 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم نیلیه وضعیت اجرای پروژه مترو در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه مترو در قم از چهار سال قبل از مسیر قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران کلید خورده است.

وی با بیان اینکه در حفاری مسیر پروژه مترو قم از دستگاه حفاری TBM استفاده شده است، افزود: مترو قم در عمق 25 تا 30 متری از سطح زمین اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه تاکنون بیش از 7 کیلومتر از مسیر مترو حفاری شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه حفار حدود 500 متر از تقاطع عماریاسر جلوتر رفته است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه مترو قم توانسته رکورد خوبی در حفاری تونل ثبت کند، خاطرنشان کرد: این قرارگاه توانسته در این پروژه رکورد 10 ساله از نظر میزان حفاری با این قطر را بشکند و در حدود 650 متر در طول یکماه حفاری داشته باشد.

نیلیه با بیان اینکه در پروژه مترو قم حفاری تک تونل به قطر 9 متر و 60 سانتیمتر انجام می‌شود، افزود: در این پروژه حجم خاکبرداری روزانه به طول 20 تا 25 متر حدود 2 هزار متر مکعب در هر روز است.

وی با تاکید بر اینکه طول مسیر مترو از قلعه کامکار تا مسجد جمکران در دو فاز اجرا می‌شود، افزود: از قلعه کامکار تا میدان مطهری، نخستین ایستگاه مترو در سه طبقه زیرین در ارتفاع 30 متری از سطح خیابان با ابعاد 100 در 15 متر ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد: این ایستگاه از اهمیت خاصی برخوردار است و با همکاری مجموعه دستگاه‌های مسئول عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم فاز یک به طول 5.7 کیلومتر از قلعه کامکار تا ایستگاه مطهری ظرف 22 ماه آینده تکمیل شود که در صورت اجرایی شدن این برنامه در کل کشور رکوردی جدید از نظر زمان حفر تونل تا مسافرگیری خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار