مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس حدود یک میلیون و 500 هزار اصله نهال در استان طی هفته منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 29 February 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس حدود یک میلیون و 500 هزار اصله نهال در استان طی هفته منابع طبیعی خبر داد.

مراد شیخ‌ویسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه گفت: به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی یک میلیون و 470 هزار اصله نهال دراستان غرس خواهد شد.

شیخ‌ویسی با بیان اینکه استان کرمانشاه دو نهالستان سردسیری و گرمسیری دارد، گفت: نهالستان سردسیری استان در شهرستان اسلام‌آبادغرب قرار دارد و در حال حاضر موجودی نهال‌های آن حدود یک میلیون اصله می‌باشد.

شیخ‌ویسی عمده نهال‌های موجود در نهالستان سردسیری اسلام‌آباد غرب را گونه‌های سردسیری و پارکی شامل زبان‌گنجشک، اقاقیا، عرعر، بنه، بادام، گلابی وحشی و... دانست.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: حدود 850 هزار اصله نهال موجود در نهالستان سردسیری استان در ایام هفته درختکاری و منابع طبیعی توزیع خواهد شد.

وی اشاره‌ای هم به نهالستان گرمسیری استان در شهرستان سرپل‌ذهاب داشت و موجودی این نهالستان را 440 هزار اصله عنوان کرد.

 به گفته شیخ‌ویسی نهالستان گرمسیری استان دارای گونه‌های گرمسیری کهور، اکالیپتوس، آکاسیا، شیشه‌شور، انار و... است.

وی با بیان اینکه تاکنون 160 هزار اصله نهال ار نهالستان گرمسیری استان توزیع شده است، گفت: همچنین 280 هزار اصله نهال برای توزیع در ایام هفته منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

شیخ‌ویسی با بیان اینکه توزیع نهال در هفته منابع طبیعی در بین شهروندان رایگان خواهد بود، گفت: این نهال‌ها جهت توزیع و کاشت در اختیار شهرداری، سازمان پارک‌ها، پادگان‌ها و ...  قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه‌های روز درختکاری و هفته منابع طبیعی داشت و گفت: در روز درختکاری و نخستین روز از هفته درختکاری جشن مراسم درختکاری با حضور مقامات ارشد استان به صورت نمادین در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه  برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بدنبال ایجاد پارک خبرنگاران در شهر کرمانشاه هستیم، گفت: در تلاشیم تا با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به ایجاد این پارک اقدام کنیم.

سخنرانی پیش از خطبه‌ها توسط مسئولین منابع طبیعی و توزیع رایگان نهال در مراسم نمازجمعه در تمامی شهرستان‌ها و... از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان کرمانشاه بود که  شیخ‌ویسی به آنها اشاره کرد.

از 15 تا 21 اسفند ماه هر سال به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار