کد خبر: ۱۹۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 29 February 2016
تابناک گیلان: شهردار رشت : پروژه پیاده‌راه‌سازی یک محرک توسعه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري رشت، سيدكاظم دلخوش، نماينده مردم صومعه‌سرا در مجالس هفتم و هشتم و همچنين نماينده منتخب مردم صومعه‌سرا در مجلس دهم از پروژه پياده راه‌سازي رشت بازديد كرد.
دلخوش در حاشيه اين بازديد گفت: لازم است از مردم شهر رشت، از بازار و كسبه رشت كه در اين مدت تحمل و همكاري كردند تشكر كنم. اين نشان‌دهنده فهم عميق مردم و اصناف و بازاريان ماست كه به شهرداري كمك كردند.
نماينده منتخب صومعه‌سرا همچنين گفت : علي رغم آن كه بعضي از عزيزان كسبه ما آسيب ديدند بنده اعتقاد دارم ان‌شاء‌ا... با كمك شهرداري اين آسيب‌ها برطرف خواهد شد آقاي شهردار هم به كسبه و بازار ما توجه خواهند كرد. نهادهاي محترم اخذ ماليات حتماً بايد توجه كنند و در ازاي تحمل و همكاري كسبه حتماً در مورد عوارض و ماليات كمك خواهند كرد تا ان شاء‌الله مشكل‌ اين عزيزان حل شود و در آينده نيز زندگي اين عزيزان رونق پيدا كند.
شهردار رشت نيز در اين باره گفت: از آقاي دلخوش كه چهره‌اي ملي هستند و توان ملي‌شان قطعاً به استان و شهرها و شهرستان‌هاي استان كمك خواهد كرد، تشكر مي‌كنم. ايشان با توجه به شناختي كه در حيطه مالي و بوجه‌اي و بحث برنامه دارند و عقبه‌ حضور در مجلس را هم دارا هستند قطعاً اين توان را براي توسعه گيلان و به طور خاص بحث گردشگري ملحوظ نظر خواهند داشت.
دكتر سيدمحمدعلي ثابت قدم همچنين گفت: به هر حال گيلان يك جمعيت دو ميليون و پانصد هزار نفري دارد كه با توجه به تراكم جمعيتي و نزديكي شهرها و روستاها به همديگر و منابع طبيعي و ميراث فرهنگي و هويت تاريخي و همچنين فهم فرهنگي كه چه در دوران مشروطه و چه بعد از آن عقبه‌اش در خود نهفته داشته، مي‌تواند با داشتن نمايندگان خوبي چون ايشان كمك كند توسعه گردشگري با فرهنگي كه مردم گيلان دارند به سمتي مي رود كه اشتغال پايه را مبتني بر گردشگري متصل به استان پوشش مي دهد.
شهردار رشت افزود: پروژه پياده‌راه‌سازي يك محرك توسعه است، بستر اوليه‌اي كه بر پايه آن با شهرستان‌ها و روستاهاي اطراف يك شبكه گردشگري بسازيم. در اين راستا ما هم اقدامات كالبدي و سخت‌افزاري را انجام داديم و هم اقدامات سخت‌افزاري را به موازاتش پيش برديم.
دكتر ثابت قدم گفت: در حوزه سخت افزاري پروژه‌هايي مثل بازآفريني به تاييد وزارت راه و شهرسازي رسيده و اميد است با افتتاح اين پروژه فازهاي بعدي طرح باز آفريني نيز اجرا شود . به لحاظ نرم افزاري نيز كارهايي انجام شده است از جمله ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراك در يونسكو گرفته تا مقوله‌هاي ديگري كه به بحث شهر خلاق مرتبط است، مثل مركز خلاقيت و نو آوري شهري و برند سازي شهر رشت و بحث جشنواره‌ها تا گيلان پايگاهي براي برگزاري جشنواره‌هاي مبتني بر هنر، سلامت و خوراك شود.
او در پايان گفت: قطعاً وجود نمايندگان موثري همچون ايشان كمك مي‌كند كه ما بتوانيم از ظرفيت‌ها و توان ملي براي استان استفاده كنيم و هدفي جز توسعه استان و اشتغال مردم گيلان نداريم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار