در شهرستان شاهرود/
به گزارش تابناک سمنان،فرماندار شاهرود گفت:برای فراهم کردن زمینه آسایش و اقامت مسافران نوروزی و زائران امام رضا(ع) 63آموزشگاه با 480 کلاس درس و550 تخت هتل و مهمانپذیر تجهیز شده است.
کد خبر: ۱۹۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 01 March 2016
سید محمدرضا هاشمی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی افزود:علاوه براین،تعدادی دیگر از مدارس و نیز سالن های ورزشی هم برای زمان های اضطراری پیش بینی شده است.

وی افزود: خدمت به مسافران عبوری از شهرستان و نیز زائران امام رضا(ع) وظیفه مسئولان ستاد خدمات سفرهای نوروزی است. هاشمی گفت: برای مردم و مسئولان شاهرود توفیق بزرگی است که در مسیر عبور زوار امام هشتم و دیگر هموطنان خود هستند.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه،شاهرود درتعطیلات نوروزی محل عبور میلیون ها مسافر و زائر است ،افزود:فراهم کردن زمینه اقامت مسافران موجب رونق روز افزون شهرستان خواهد شد.

هاشمی به جاذبه های گردشگری و طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: معرفی این توانمندی ها به مسافران و همچنین فراهم کردن امکانات لازم برای اقامت آنها ، از وظایف این ستاد است.

معاون استاندار سمنان گفت: شهرستان شاهرود از امکانات و شرایط لازم برای افزایش ماندگاری گردشگران برخوردار است بطوریکه پارسال از 210 هزارمورد اقامت مسافران نوروزی استان سمنان ، 60 درصد به شاهرود تعلق داشت.

هاشمی با بیان اینکه ، شاهرود باید به مقصد سفر گردشگران تبدیل شود، ادامه داد: در کنار فراهم کردن امکانات رفاهی ، برگزاری نمایشگاه تولیدات دستی هم در این امر موثر است.

وی همچنین ،نسبت به روشنایی معابرو بوستان ها،رعایت موارد نکات بهداشتی در فضاهای عمومی ،سرویس های بهداشتی عمومی و نیز نماز خانه ها تاکید کردو گفت:برنامه کشیک ادارات و نیز صنوف خدمت رسان برای روزهای تعطیل تهیه و در معرض دید مسافران گذاشته شود.

حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شاهرود هم در این جلسه گفت:بالغ بر50 غرفه در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروزی تدارک دیده شده ضمن اینکه سیاه چادرهای عشایری و نیز غرفه های منابع طبیعی هم دایرخواهد بود.

حسنی زمان افتتاح نمایشگاه را 27 اسفند اعلام کرد و از همه غرفه داران خواست تا چند روز جلوتر از این زمان ، غرفه آرایی کرده و محصولات خود را به محل نمایشگاه منتقل کنند.

در این نشست ،تعدادی از اعضای این ستاد اقدامات انجام شده را تشریح کردند. دانشگاه علوم پزشکی در این این ایام 16پایگاه امداد جاده ای دایر می کند و اتوبوس آمبولانس تجهیز شده را در ورودی شهر شاهرود به مسافران خدمات پزشکی ارائه خواهد کرد.

شهرداری شاهرود هم برای تمیزی بیشتر شهر تا کنون 905 جعبه زباله در شهر نصب کرده و نصب 300 جعبه دیگر را دست کار دارد.

بانک های شاهرود هم برنامه ریزی لازم برای فعالیت 24ساعته خودپردازها انجام داده اند.

شاهرود و شهرهای اطراف آن مانند میامی و بسطام یکی از مناطق مهم گردشگری کشور است.

وجود بناهای تاریخی، کاروان سراها، مقبره بزرگان عرفان ایران مانند بایزیدبسطامی،شیخ ابوالحسن خرقانی، ابن یمین فریومدی، شیخ حسن جوری و دیگر نامداران از جمله آنهاست.این منطقه همچنین در تولید صنایع دستی زبانزد است .

نمد مالی در روستای ابرسج، بافت گلیچ، جاجیم و چوقا که نوعی پارچه پشمی است در شهر مُجن، منبت چوب، ساخت سازهای سنتی، گلیم بافی، تراش سنگ های قیمتی، هنر ساخت سرامیک در شاهرود و ابرسج، سفالگری شاهرود، تابلو فرش، معرق کاشی، خراطی چوب که از فنون قدیمی شاهرود محسوب می شود و رودوزی های سنتی از جمله رشته های فعال در این عرصه شناخته می شود.

از دیگرصنایع دستی شاهرود می توان به دست بافته های سنتی شهرکلاته خیج، جاجیم پر نقش و نگار منطقه کالپوش، جاروبافی زنان روستای طرود و سوزن دوزی زنان منطقه کویری خوارتوران اشاره نمود.

از مهمترین سوغات شاهرود می توان از قیسی، برگه و انگور نام برد که به خاطر کیفیت و تنوع مورد توجه مسافران قرار می گیرد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار