عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از وجود نرخ متفاوت میوه عرضه شده در تهران با قیمت های محل تولید در باغات، گفت: از وزارت جهاد کشاورزی می خواهم با توجه به در اختیار داشتن تعاونی ها و اتحادیه ها هرچه زودتر این تفاوت قیمت ها حل شود.
کد خبر: ۱۹۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 01 March 2016
اسماعیل دوستی پس از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی در دویست و چهل و سومین جلسه شورا با تاکید بر اینکه باید تفاوت های قیمت محصولات کشاورزی به سمت تولیدکنندگان سرازیر شود، تصریح کرد: شاهد هستیم که در برخی استان ها که یک نوع میوه تولید می شود، مثل لرستان انبوهی از میوه دپو می شود و کشاورزان ضرر می کنند آن هم در شرایطی که میوه های خارجی جای میوه های بومی را گرفته اند.

وی افزود: این وسط باید حائلی بین تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد شود و برنامه ریزی اساسی شود تا وضعیت محصولات کشاورزی و دامی نه فقط در تهران بلکه در کل کشور بهبود یابد.

دوستی با تاکید بر اینکه وارد بحث حریم شهر تهران نمی شوم چون به خودی خود حائز اهمیت است، اما در رابطه با شمال تهران هشدار می دهم، بیان کرد: در کوه پیمایی های مقام معظم رهبری بارها به کوه خواری اشاره شده که باید در این زمینه فکر اساسی شود.

وی پیشنهاد داد مدیریت منابع طبیعی شمال تهران و سایر نقاط به شهرداری تهران محول شود و افزود: بخشی از توچال دست ارتش و بخش هایی در اختیار سپاه، منابع طبیعی، شهرداری و بنیاد مستضعفان است. از همین رو تاکید دارم باید مدیریت واحدی در این زمینه شکل گیرد وگرنه مناطق شمالی کشور را هم از دست می دهیم.

دوستی با یادآوری اینکه انسان ها به دنبال برخورداری هستند به ویژه آنهایی که به دنبال منافع اقتصادی هستند از همین رو در شمال شهر شاهد تصاحب منابع هستیم، ادامه داد: این مناطق از آب و هوای خوبی برخوردارند. پیشنهاد می دهم محدوده ای تعیین و مشخص کنیم تا به مدیریت واحد تحویل داده شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورا تاکید کرد: مناطق شمالی شهر می تواند محل جذب توریسم شود. از همین رو تاکید دارم کسانی که تهران را پایتخت انتخاب کردند، انسان های فکوری بوده اند. از همین رو می توانیم با مشارکت شورای عالی شهرسازی و شهرداری و وزارت کشاورزی شاهد اتفاق مثمرثمری در این زمینه باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار