رئیس اتاق بازرگانی سمنان خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس اتاق بازرگانی سمنان از همکاری با چهار استان مجاور در زمینه سرمایه گذاری مشترک و اعزام هیئات تجاری خبر داد و گفت: گلستان، مازندارن، خراسان شمالی و گیلان با سمنان همکاری خواهندداشت.
کد خبر: ۱۹۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 02 March 2016
علی اصغر جمعه ای، صبح چهارشنبه در پانزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان به میزبانی این اتاق، درباره کیفیت همکاری نزدیک پنج اتاق بازرگانی سمنان، گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی، ابراز داشت: انعقاد تفاهم نامه همکاری منطقه شمالشرق فصل جدید را در مناسبت های تجاری این منطقه پدید می آورد.

وی افزود: سرمایه گذاری مشترک، اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و همکاری های کارشناسی کمیسون های تخصصی در برنامه کاری این پنج اتاق قرار دارد.

تولیدات داخلی مورد توجه قرار گیرند

عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست، شرایط حضور بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور را نامناسب و همراه با اضطراب توصیف کرد و گفت: جذب دانش فنی  و ارتقا رشد کمی و کیفی در تولید خودرو با محوریت تولید کنندگان ساخت داخل  می بایست مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم شاهد رفع برخی از مشکلات این حوزه باشیم.

محمود نجفی سهی با بیان اینکه بازار بکر ایران را نباید تقدیم رقبای اروپایی کرد، ابراز داشت: ما باید در قبال همکاری تجاری با اروپا، مباحث دانش فنی و ارتقاء کمی و کیفی تولیدات با برند ایرانی و قابل رقابت در بازارهای جهانی را مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: در صورت تحقق این امر می توانیم بازار بکر ایران را از تولیدات داخلی پرکرده و بخشی از مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی را بکاهیم که در این بین نقش اتاق های بازرگانی در تعاملات اقتصادی می تواند بی بدیل و مثال زدنی باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار