یک فعال محیط زیست و کارشناس مسئول محیط زیست هرمزگان گفت: محیط زیست و تنوع حیات وحش هرمزگان با جاذبه های گردشگری گوناگون دارای ظرفیت فراوان برای اشتغالزایی است.
کد خبر: ۱۹۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 03 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فهیمه گودرزی شامگاه چهارشنبه در جشن مردمی روز جهانی حیات وحش افزود: هرمزگان که بهشت پرنده شناسی نیز محصوب می شود با دارا بودن تنوع زیستی و زیستگاه های خشکی و آّبی می تواند برای جوانان خود اشتغال ایجاد کرده و درآمد خوبی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خرس آسیایی نماد حیات وحش هرمزگان است، اظهارداشت: گونه های خاص ویژه ای مانند کوچکترین و بزرگترین پستاندار جهان در این استان یافت می شوند.

وی ادامه داد: سالانه یک میلیارد گردشگر با هدف تماشای جاذبه های طبیعت و حیات وحش از قاره ای به قاره ای دیگر سفر کرده و هزینه زیادی می کنند.

کارشناس مسئول محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه بسیاری تنها برای تماشای پرندگان سفر می کنند، ابراز داشت: از 548 گونه پرنده کشور 310 گونه در هرمزگان وجود دارد، هچنین از 200 پستاندار 75 گونه دراین استان زندگی می کنند.

کارشناس مسئول محیط زیست اضافه کرد: کشوری مانند کنیا با حفاظت از محیط زیست و حیات وحش خود توانسته بابت هفت سال زندگی یک ماده شیر 512 هزار دلار درآمد کسب می کند در حالی که شکار همان شیر تنها 10 هزار دلار درآمد دارد.

این فعال محیط زیست چالش های پیش روی حیات وحش هرمزگان را از قبیل تصادف های جاده ای، توسعه نامتوازن، تخریب زیستگاه ، قاچاق حیوانات، و آلودگی های نفتی عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار