بیشترین انتقال بیماری در بین عشایر و 584 نفر در هر 100 هزار نفر است که همدان پس از کردستان دومین استان آلوده به تب مالت در کشور معرفی شده است.
کد خبر: ۱۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 06 April 2015

براساس نظرات کارشناسان مصرف مواد لبنی مهمترین عامل انتقال بیماری تب مالت در سال ‌های گذشته عنوان شده است . و بیشترین سن مبتلایان در استان 15 تا 60 سال بوده که  عمده مبتلایان نیز تک ‌گیر هستند و سایر افراد خانواده مبتلا نمی ‌شوند.

به گزارش تابناک همدان ؛تب مالت از جمله بیماری های عفونی مسری بوده که به بیماری هزار چهره معروف است. درمان این بیماری حتی ممکن است تا چند ماه به طول بیانجامد به همین دلیل جزو بیماری های مزمن محسوب می شود اما می توان به راحتی از ابتلا به آن پیشگیری کرد  فقط کافیست در این زمینه آموزش های لازم به افراد داده شود در آن صورت دیگر همدان استان نخست این بیماری در کشور نخواهد بود.

واکسن محور بودن، بودجه محور بودن، مدیریت نامناسب واکسیناسیون، قاچاق دام، ناکارآمدی پست‌ های قرنطینه، اسکان عشایر در مکان ‌های صعب‌ العبور و عدم کیفیت لازم در محصولات لبنی پاستوریزه را از جمله موانع پیش روی کنترل تب مالت در استان برشمرد ه شده است و می ‌توان با ساماندهی کشتارگاه‌ ها و واحدهای عرضه لبنیات فله‌ا ی و ایجاد آزمایشگاه تخصصی بروسلوز در استان این بیماری را تا حد زیادی کنترل کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Andik
|
Russian Federation
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
This is an artlcie that makes you think "never thought of that!"
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار