رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه 300 بازرش بر مراکز عرضه کالاهای نوروزی در مازندران نظارت می‎کنند، افزود: با توجه به تعداد بسیار بالای واحدهای صنفی، با کمبود نیروی انسانی در این بخش مواجهیم.
کد خبر: ۱۹۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 03 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد محمدپورعمران در جلسه نظارت و فروش فوق‌العاده کالاهای نوروزی، اظهار کرد: در سال‎جاری نمایشگاه‎های عرضه کالاهای نوروزی نداریم و فروش کالا در مراکز صنفی به‎صورت فروش فوق‌العاده است که معمولاً با مجوز فروش فوق‎العاده از اتحادیه‎های صنفی، 15 درصد زیر قیمت بازار باید باشد تا شهروندان برای خرید رغبت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال به میزان کافی مرکبات برای شب عید در نظر گرفته شده است، افزود: تهیه 500 تن پرتقال و 300 تن سیب درختی به‌عهده سازمان جهاد کشاورزی مازندران بوده که انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تأکید بر اینکه ورود و عرضه مرکبات خارجی کاملا ممنوع است، گفت: هرگونه مرکبات خارجی که در بازار مشاهده می‎شود، تخلف و جرم بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت به‎صورت متمرکز برنامه‎های را در این زمینه دارد.

این مسئول بیان کرد: فروش ماهی در ساری تنها در مرکز عرضه ماهی واقع در جاده ساری به قائم‌شهر به‎صورت تجمیعی و با غرفه‎های ویژه است که شهروندان می‎توانند انواع ماهی مورد نیاز خود را از این مکان تهیه کنند.

محمدپور عمران درباره تعداد بازرسان به‎کارگیری شده در امر نظارت بر فروش‎های فوق‎‎العاده نوروزی در مازندران و اینکه آیا تعداد نیروهای انسانی به‌اندازه کافی ساماندهی شده‌اند یا خیر، اظهار کرد: 300 بازرس از نیروهای سازمانی در این زمینه ساماندهی شده‌اند و علاوه بر آن نیز یک‌هزار بازرس افتخاری داریم که کارت ویژه‎ای نیز دارند.

وی ادامه داد: سامانه 124 نیز در اختیار شهروندان قرار دارد تا تخلفات مشاهده‎شده را به اطلاع بازرسان برسانند.

محمدپورعمران بیان کرد: به‎طور قطع با توجه به تعداد بسیار بالای واحدهای صنفی، نیاز به تقویت نیروی انسانی در این بخش داریم که هم نیاز به افزایش اعتبارات دارد و هم باید داوطلبان مردمی را افزایش بدهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: نظارت بر طرح‎های نوروزی از 15 اسفندماه جاری تا 15 فروردین‎ماه 95 در سراسر استان ادامه دارد و متخلفان باید به میزان دو تا چهار برابر میزان تخلف، جریمه پرداخت کنند.

وی در پایان تأکید کرد: واحدهای صنفی دارای مجوز فروش فوق‎العاده حتماً باید قیمت قبلی و فروش ویژه را روی برچسب قیمت کالا درج کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار