مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: به منظور پیشگیری از هر گونه تخریب اراضی ملی، مناطق بحرانی از نظر حریق، شخم و آفات و بیماریها شناسایی و اطلاعات آن‌ها احصا شد.
کد خبر: ۱۹۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 06 March 2016
بهمن اسکندری در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان با اشاره به تولید بیش از 20 گونه جنگلی در نهالستان با تاکید بر جنگل‌کاری اقتصادی اظهار داشت: در این راستا گلخانه‌ای به مساحت یک هزار مترمربع در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان احداث شده است.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه و غنی‌سازی جنگل به مساحت 500 هکتار با هدف افزایش فضای سبز و زراعت چوب کشت نهال به یک میلیون و 400 هزار اصله افزایش یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به مبارزه و کنترل آفات و بیماریهای جنگلی توسط معاونت حفاظت و امور اراضی به سطح 263 هکتار ابراز کرد: علاوه بر این معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خرید و نصب آبگرمکن خورشیدی به تعداد 89 دستگاه را در روستای «سرخ آباد» شهرستان طارم با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت اجرایی کرده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از هر گونه تخریب اراضی ملی، مناطق بحرانی از نظر حریق، شخم و آفات و بیماریها شناسایی و اطلاعات آن‌ها احصا و به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و استانداری زنجان ارائه شد.

اسکندری با اشاره به اجرای عملیات خلع ید و رفع تصرف در اراضی ملی به سطح 55 هکتار در استان زنجان گفت: با توجه به اینکه معتقدیم اقدامات ترویجی می‌تواند در نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی موثر باشد طرح اعزام سفیران انفال به مناطق بحرانی از نظر تخریب و تصرف را در استان زنجان اجرایی کردیم.

وی از مردم به ویژه بومیان ساکن در حاشیه جنگل‌ها و اراضی ملی استان زنجان خواست تا به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی محیط زندگی، اطلاع‌رسانی لازم به هنگام آتش‌سوزی، تخریب در جنگل‌ها و مراتع و قاچاق محصولات جنگلی را با شماره‌گیری 1504 مرکز امداد جنگل و مرتع را به مسئولان ذی‌ربط انجام دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار