تمبر یادبود آیت الله شیخ محمدتقی مروارید به عنوان یکی از روحانیان مبارز و مطرح استان ایلام روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد با حضور استاندار و جمعی از مسئولان محلی در سالن بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۱۹۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 06 March 2016

تمبر یادبود آیت الله شیخ محمدتقی مروارید به عنوان یکی از روحانیان مبارز و مطرح استان ایلام روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد با حضور استاندار و جمعی از مسئولان محلی در سالن بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش تابناک ایلام؛این آیین با حضور معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام برگزار شد.
این تمبر توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده و امروز با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره این روحانی مبارز با حضور محمدرضا مروارید فرزند ایشان رونمایی شد.
استاندار ایلام در این آیین با بیان اهمیت کارکرد مساجد به عنوان پایگاه های مهم دینی و مذهبی جامعه گفت: باید زمینه جذب هرچه بیشتر مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان جامعه به سمت این اماکن فراهم شود.
محمدرضا مروارید با تقدیر از فعالیت کانون های فرهنگی، هنری مساجد افزود: فعالیت این مراکز باید گسترده تر شده تا افراد زیادی به سمت مساجد جذب و هدایت شوند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان ایلام نیز در این آیین گفت: اکنون 269 کانون فرهنگی و هنری مسجد در این استان راه اندازی که معادل 56 درصد مساجد استان است.
حجت الاسلام علی چراغی پور افزود: از مجموع این کانون های فرهنگی و هنری 70 درصد در مساجد مناطق روستایی و مابقی در شهرهای مختلف استان راه اندازی شده اند.
وی با بیان اینکه بیش از 45 هزار نفر از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان استان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد عضویت دارند، اظهار کرد: امسال 12 کانون فرهنگی و هنری جدید در استان راه اندازی شده است.
در این آیین همچنین از 26 عضو فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام تقدیر شد.
18 اسفند در سالنامه رسمی کشور سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد نامگذاری شده است.
آیت اله محمدتقی مروارید پدر محمدرضا مروارید استاندار ایلام از شخصیت علمی و مذهبی بارز استان ایلام است که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی نقش بسزایی در هدایت مردم این استان در ایستادگی برابر رژیم طاغوت داشته است.
این روحانی مبارزه فرزند آیت اله علی اکبر مروارید از علمای بزرگ مشهد است که در سال 1300 در مشهد مقدس بدنیا آمد و دوران تحصیل را در حوزه علیمه این شهر گذراند و از محضر علمایی همچون آیت الله بروجردی و میرزا جواد تهرانی بهره مند شد.
پیش از انقلاب بواسطه فعالیت های مبارزاتی بارها از سوی ساواک دستگیر شد و سرانجام نیز از مشهد به ایلام تبعید شد.
زمان حضور در ایلام نقش مهمی در هدایت مردم برای مبارزه با رژیم طاغوت داشت، پس از انقلاب نیز به عنوان نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و در دوران دفاع مقدس نیز همواره در کنار رزمندگان جبهه های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشت.
آیت اله محمدتقی مروارید در 30 مهر ماه سال 1391 در سن 91 سالگی درگذشت و در آرامستان بهشت رضا (ع) ایلام به خاک سپرده شد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار